Menu
  • Vyzbrojený do džungle veľkomiest
    Vyzbrojený do džungle veľkomiest
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nie každý uvítal kladne dávnejšie spojenie kultovej značky Jeep s talianskym fiatom, ktorý moc toho o teréne nemôže z minulosti hovoriť. My sme vždy v testoch nestranní a sústreďujeme sa na fakty z jazdy. Dnes bude reč o Jeep Renagade.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

Ako už isto viete, nový Jeep Renegade má veľmi veľa spoločného po technickej stránke s Fiat 500X. Mohli ste sa to dočítať aj na našich stránkach v teste Renegade aj 500X. Pokiaľ ste to nepostrehli, iba okrajovo pripomínam, že hoci stoja na rovnakej platforme, tak ich charakter, dizajn aj výbava do terénu sú úplne od seba rozličné. Renegade prahne po špine, blate, mlákach a adrenalíne. Fiat 500X prahne po pohľadoch, cestách, výjazdoch k horským chatám a pohodovejšej jazde.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

„Odpadlík“, ako znie doslovný preklad najmenšieho testovaného Jeepu, stvorila automobilka hlavne na cesty. Z prvého testu som však zistil, že sa vzhľadom na svoje terénne vybavenie nestratí ani v ťažšom teréne. Tentokrát sa k nám dostala ešte viac prispôsobená verzia, ktorá sa má častejšie pohybovať v džungli veľkomiest, než v tej ozajstnej.

Import nám ponúkol na test konfiguráciu, ktorá nemala Jeep Active Drive systém. Teda, nevedel som si nastaviť náhon podľa potrieb, Renagade zaberal iba prednými kolesami. Miesto manuálu sa tu usalašil dvojspojkový automat, a pod prednou kapotou vystriedal naftový dvojliter o niečo živší preplňovaný benzín 1.4 MultiAir o výkone 104 kW.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

Opäť som mal rozporuplné predsudky o takto vyskladanej verzii. Oranžová farba spolu s interiérovými doplnkami ma stále lákali zdolávať nejaké to dobrodružstvo za mestom. Dal som si však pohov a začal jazdiť v komfortnom režime. Zaujímalo ma ako si poradí prevodovka s ľahkou nohou na plyne a potom s ťažkou. Vybral som sa na serpentínové cesty.

Pohodová jazda z mesta dvojspojkový automat vôbec nepotrápi. Hádže jeden stupeň za druhým, končí to šiestym. Otáčky motora málokedy presiahnu hodnotu 1700 a spotreba vie byť skutočne impozantne nízka. Na diaľnici D1 z Bratislavy do Trnavy som pri 110 km/h dosiahol priemer iba 5,7 litra. Apetít však rastie s častými rozjazdami v meste, čím sa spotreba zvýši aj o tri litre benzínu. Veľkú rolu hrá tiež aerodynamika Renegadu, ktorá nie je práve taká ideálna v hranatom „kabáte“.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

Renagade má jedno veľké šťastie a to, že exteriérovým charakterom nevyzýva k rýchlej jazde, inak by apetít pokojne pokoril aj dvojcifernú hodnotu. Štvorvalcový benzín totiž veľmi ochotne ťahá do vyšších otáčok za sprievodu tlmeného zvuku a ani dvojspojkový automat s ťažkou nohou na plyne nezaostáva. Dupnutie na podlahu znamená v niektorých situáciách okamžité preskočenie o dva stupne nižšie a Renegade pekne kopne do sedadiel chrbtice pasažierov.

Predný náhon jasne ukazuje zameranie tohto amerického SUV (vyrába sa iba v Európe), teda asfalt. Pýtam sa teda. Je schopné poskytnúť komfort SUV áut? Je snáď dostatočne praktické? Alebo, podrží šoféra v zákrutách? A ako dobre si poradí predná náprava s výkonom motora? To sú otázky, na ktoré sa dá zodpovedať iba kladne.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

S tým komfortom by som si však dával pozor. Renegade stojí na pomerne krátkom rázvore, ťažisko sa snažili vývojári docieliť čo najnižšie a váhu tiež zredukovať na prijateľné hodnoty. Faktom však ostáva, že krátky rázvor spolu s tvrdšími tlmičmi spôsobili, že podvozok Renegadu nie je prívetivý po prejazdoch väčších jám ku kostiam pasažierov. Občas pekne vyklepe. To ťažisko je možno nižšie ako v iných SUV, no stále dosť vysoko nato, aby sa v ostrých prejazdoch zákrutami karoséria nakláňala. A hmotnosť? Renegade nie je ťažký, cítiť to v riadení, ale neskúšajte s ním schádzať kopcovité cesty na plný plyn. Brzdy rýchlo vädnú.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

Kto bude s ním v tejto konfigurácii spokojný? Človek, ktorý nepotrebuje auto do terénu, ale páči sa mu drsný štýl auta. Renegade je skutočne zaujímavé auto. Nepomýlite si ho s iným ani náhodou. Kombinácia s automatickou dvojspojkovou prevodovkou a benzínovým turbomotorom nie je zlá voľba, no osobne by som siahol v takejto kombinácii skôr po Fiate 500X.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1368
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 104 / 5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 230 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 181
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,5 / 5,0 / 5,9
Spotreba počas testu (l/100km): 8,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4236 / 1805 / 1667
Batožinový priestor - min./max. (l): 351 / 1297
Objem nádrže (l): 48
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1380 / -

Ceny

Základná cena: 18 190€
Cena verzie od: 22 760€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook