Menu
  • Poruchy mu odpustíte
    Poruchy mu odpustíte
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Letné mesiace v redakcii sme „zabíjali“ vyhliadkami po zaujímavých jazdených vozidlách. Autobazár AAA AUTO nám poskytlo na test druhú generáciu MINI Cooper. Neváhal som! Som zvedavý ako jazdí po rokoch

Jazdený MINI Cooper 07´

Je veľmi náročné dopátrať sa k podrobným informáciám o poruchovosti druhej generácii malého štýlového automobilu. Tento zázrak na štyroch kolesách je totiž pasovaný za drahú módnu ikonu od novodobého znovuzrodenia značky v roku 2000 patriacej pod BMW. Znamená to, že toto MINI sa v našich končinách nekupovalo príliš často a jeho majitelia zvyčajne chodili s každou malichernosťou do autorizovaného servisu. Preto naša recenzia tohto jazdeného vozidla bude viac o subjektívnych pocitoch ako o tabuľke spoľahlivosti.

[adsense]

MINI bolo poruchové v prvopočiatkoch výroby prvej generácie, kedy neboli vychytané muchy a ich majitelia mali s nimi neraz veľa starostí. Druhá generácia modelu priniesla množstvo zmien s najmodernejšími technológiami v tej dobe. Testujeme model Cooper, čo je druhá výkonová verzia (85 kW) spriahnutá so šesťstupňovým manuálom.

Momentálne brázdi po cestách už tretia generácia MINI, avšak práve tá predchádzajúca bola asi posledná svojho druhu, ktorá mala ešte niečo spoločné s minimalizáciou rozmerov. Na prvý pohľad je testovaný MINI Cooper vo výbornej kondícii, predchádzajúca majiteľka ho ani neodrela. Iba predná maska je poznačená drobnými odreninami od kamienkov z posypu. Celkovo toto auto patrí veľkostne medzi hatchbacky nižšej strednej triedy, no kvôli štýlu a dizajnu veľkosť auta nekorešponduje s priestorom pre posádku.

MINI Cooper 07´

Dovnútra sa nasadá cez široké veľké dvere. Prvé zavretie odhalilo skutočnú váhu dvier, sú ťažké a treba s nimi ako sa ľudovo povie – tresnúť. Palubná doska po siedmich rokoch vôbec nestratila na exkluzivite a jej súčasti nemajú jedinú známku opotrebovanosti. Je to kvalita BMW, niet sa preto čomu čudovať. Všetko tu funguje správne, hoci rozloženie a logika niektorých ovládačov nemá veľa spoločné s ergonómiou.

Kým vodič a spolujazdec nebude mať núdzu o miesto na sedenie, tak zadní pasažieri dajú prednosť sedeniu v preplnenom autobuse než na dvojsedadlovej lavici. Nohy, ramená aj hlavu si treba odložiť pred cestovaním vzadu. O kufri sa vôbec nebavme, aj Fiat Seicento má o 20 litrov objemu viac.

MINI Cooper 07´

Vyššie spomínané nevýhody auta prepáčite ľahko, nakoľko MINI bolo postavené pre jediný účel – kvalitný drahý štýl. Horšie by ste rozchodili nespoľahlivosť modelu. Našťastie, MINI Cooper je dielensky na vysokej úrovni, z čoho vyplýva kladený dôraz na kvalitu. Prví majitelia tohto auta zaplatili nemalé peniaze za to. Sedem rokov užívania a 130 000 km tomuto autu vôbec po technickej stránke neublížilo. Akurát priaznivo zrazilo cenu auta dole.

Malého žltého krpca som vzal tiež do VJ Autoservisu sídliaceho na Suchovskej ulici 12 v Trnave na kompletnú vizuálnu prehliadku. Auto je vo výbornom stave, tlmiče netečú, ramená nebúchajú a tyčky stabilizátorov držia ako za novoty. A pritom množstvo súčastí je ešte pôvodných od výroby.

MINI Cooper 07´

Atmosférický motor 1.6 o výkone 85 kW pracuje v nízkych otáčkach lenivo. Naštartuje na prvé kopnutie. Výkon začnete razantne pociťovať až po prekročení 3500 ot./min. VJ Autoservis radí, aby budúci majitelia nepodceňovali stav tohto motora a dali ruky preč od verzií, ktoré vykazujú chyby s rozvodovou reťazou. Tá sa zvykla vyťahať a následne roztrhnúť. Taktiež boli časté problémy so snímačmi na vačkoch. Pre zachovanie správneho chodu motora sa tiež odporúča používať výhradne značkový olej do MINI.

Túžby po výkone od konkrétneho modelu nečakajte. Daných 85 kW vystačí s maximálne svižnou jazdou, nie športovou. V strednom pásme otáčok dostáva štvorvalec dostatok prísunu benzínu do valcov, čo sa prejavuje akusticky veľmi pekným zdravým zvukom motora. MINI točí až po 6800 ot./min., potom zasiahne obmedzovač. Spotreba sa ustálila na 7,8 litra na 100 km.

MINI Cooper 07´

Protipólom priemernej sily motora je podvozok. Vidno tu, že malý štýlový hatchback to v zákrutách rozhodne vie. Ešte viac ma prekvapila odolnosť a tuhosť karosérie! Sedem rokov a 130 tisíc km sa vôbec dramaticky nepodpísalo nad kondíciou samotného podvozka. Nič tu nehrkalo, tlmiče netiekli a čapy a tyčky stabilizátorov tiež nehrkali.

[adsense]

Ojazdený MINI Cooper druhej generácie rozhodne stojí za zváženie. Nie je to auto pre každú skupinu zákazníkov, no tento exemplár dokázal, že vyšší vek sa nemusí podpísať na opotrebovanosti, či atraktivite.

Ceny náhradných dielov cez VJ AUTOSERVIS: 1ks brzdový kotúč pr./zad.  – 60€ / 35€ Sada brzdových doštičiek pr./zad. – 80€ / 100€ 1ks tlmič pr./zad. – 75€ / 60€ 1ks sviečka – 16€ Svetlá pr./zad. – 119€ (250€ - xenón) / 60€ Rozvody – 105€ Nárazník pr./zad. – 110€ / 135€ Čelné sklo – 138€

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 88 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 160 / 4250
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 203
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,8 / 4,6 / 5,8
Spotreba počas testu (l/100km): 7,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3699 / 1683 / 1407
Batožinový priestor - min./max. (l): 160 / 680
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1140 / 375

Ceny

Základná cena: 7 000€ (AAA AUTO)
Cena verzie od:
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook