Menu
  • Japonka s veľkou chuťou
    Japonka s veľkou chuťou
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Koľko musí mať človek rokov, aby sa mu zapáčilo Subaru Impreza? Vlastne, to nie je správna otázka. Skôr by mala znieť inak. Čo presvedčí nezainteresovaného človeka hľadajúceho auto do rodiny o kúpe Subaru Impreza?

Jazdené Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD

Objektívny pohľad

Isto netreba presviedčať japonských mladíkov, rally jazdcov alebo totálnych bláznov do danej značky. Existuje však aj sorta ľudí, pre ktorú Impreza znamená podpriemerný dizajn a strohý respektíve nudný interiér. Neobjavili skutočnú zbraň tohto auta s modrým oválom a hviezdičkami v znaku na mriežke kapoty.

[adsense]

V redakcii sme za pomoci AAA AUTO prebrali kľúčiky na pár dní od jazdeného Subaru Impreza Kombi z roku 2006. Považujem sa za nezainteresovaného človeka k danej značke. Počúvam o nej samú chválu. Viem, že má dobré autá, ale akosi som ju nikdy nevyhľadával. Preto som sa rozhodol prelomiť ľady s motorom, ktorý bol v danom ročníku základná pohonná jednotka. Zaručene dostanete objektívny pohľad na Subaru Impreza Kombi.

Druhá generácia bola až 8 rokov na trhu

Testujeme model oficiálne len druhej generácie s druhým faceliftom aplikovaným od roku 2005 do roku 2007. Impreza sa však menila po vzhľadovej stránke dosť často spolu s interiérom, čo v podstate s každým predstaveným modelom navodzovalo dojem novej generácie. V konečnom dôsledku boli však podstatnejšie technické parametre úpravy podvozka. Systém pohonu, zavesenie kolies a motory boxer ostali vždy rovnaké. Menili sa len čísla výkonov, emisií a objemu.

Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD + LPG

Ten dizajn je ozaj asi katastrofa. Čierna farba, 16 palcové kolesá a pomerne nízke kombi nevzbudzuje extrémne nadšenie ani v mojich očiach, avšak podobných „šedých myšiek“ jazdí po cestách i v dnešnej dobe veľa. Ako vodiča ma zaujímalo skôr pracovisko, než nezáujem verejnosti o vzhľad Imprezy. Takže po krátkom prieskume exteriéru a skonštatovaní, že moje sympatie bude musieť hľadať inde sadám netrpezlivo do sedadla pred volant.

Sparťanský interiér je kvalitne spracovaný

Pre Imprezu sú tradičné niektoré riešenia stavby karosérie, interiéru a techniky. Pokiaľ ide o nastupovanie, do kabíny sa dostávate cez ľahučké a tenučké dvere bez rámov (predné i zadné bočné). Apropo, ich tenkosť ma na chvíľu vystrašila pri predstave ako asi budú odolné voči bočnému nárazu...

Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD + LPG

Japonské autá sa nikdy nehrali na módne ikony sveta, čiže po stránke vzhľadu si deväťročná palubná doska spolu s celým interiérom neodnesú žiadne body navyše. Jednoduchosť má však i výhody. Len si predstavte koľko nervov spôsobujú mohutné prístrojové panely majiteľom nielen francúzskych vozidiel kvôli vŕzganiu, nadmernému opotrebeniu, či citlivosti na kvalitu zaobchádzania. V Impreze nič také nehrozí.

[adsense]

V tomto kombi vodič nájde všetko podstatné, od elektrických okien cez 4 airbagy po klimatizáciu. Hoci je to v strohom balení bez ozdôb, zároveň nemôžem kritizovať opotrebovanie jednotlivých dielov. Vyzerajú rovnako ako za novoty, nič nešramoce a všetko funguje. Impreza je auto pre chlapa, ten nepotrebuje šminky nato, aby sa zamiloval. Páči sa mi účelové spracovanie, nebude ma aspoň zbytočne rozptylovať počas jazdy.

Kombi odvezie 4 ľudí pohodlne

Nerád vás dlho napínam, no pár riadkov musím investovať do opisu priestoru pre posádku. Čo ak sa zapáči Impreza niekomu, kto doposiaľ uvažoval o tradičnejšom aute do rodiny. Lenže od kombi sa očakáva nejaká tá úžitková hodnota. Ja by som to zhrnul asi takto. Impreza nenadchne v „nafúknutosti“, samotná stavba karosérie napovie, že interiér bude troška stiesnený a to je prípad aj verzie kombi. Tým nechcem povedať, že sa tu budú tlačiť cestujúci, nie je tu však miesta na rozdávanie ako v Passate, či Octavii.

Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD + LPG

Prvá časť statickej recenzie zrejme utvrdila väčšinu, že Impreza príliš nehrá na city. Poznáte tie okamihy, keď sa zamilujete až na druhýkrát? Bohužiaľ, s Imprezou to máte podobne ako so ženou a jej nápadníkom. Najprv vidíte vonkajšok, poniektorí preskúmajú vnútro až potom príde na poriadny odvar pre tých najostrieľanejších, ktorým táto obyčajná Japonka dovolí vydať sa na nespútanú jazdu plnú zážitkov. Koľko akcie dokážete zažiť na prvý pohľad s nezaujímavou ženou, toľko sľúbi aj Impreza. Než sa to tu zvrhne na nepublikovateľné riadky, prejdime k veci.

Žiadny diesel, žiadne ESP, zato perfektný pohon AWD

Druhá generácia vyrábaná od roku 2000 do roku 2007 nemala v ponuke žiadny diesel. Zato vedela poskytnúť štyri benzínové agregáty v závislosti od kontinentu. V našich zemepisných šírkach bol dostupný ako základ (druhý facelift) dvojlitrový benzín so 118 kW výkonu. Kilowatty sa prenášali na kolesá cez permanentný pohon AWD, ktorý bol doplnený o redukciu Dual Range prevodových stupňov (okrem verzie GT / WRX a WRX STi). Využiť sa to dalo v teréne alebo na snehu, kedy ste si pridali silu na kolesá.

Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD + LPG

Možno nepoteší správa, že stabilizačný systém v Impreze ešte nebol dostupný, no jej podvozok s daným pohonom AWD tento hendikep vedeli dokonalo vynahradiť. V zákrutách ťažko poznáte limit podvozka, auto reže zákrute s chirurgickou presnosťou. Tu sa rozhodne nechytá ani Passat, ani Mondeo no možno ani BMW. Treba vyskúšať a potom posúdiť.

Boxer túži po otáčkach

Testovaný boxer benzín nepatrí medzi úsporné agregáty, ale my sme mali v aute jednu vychytávku a to LPG, vďaka ktorej viete aj s pažravejším motorom jazdiť lacnejšie. Na výkone sa rozdiel nepoznal, no citlivé čuchové zmysly občas zacítili pachy z plynu v interiéri. To môže byť náznak...

Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD + LPG

Atmosférický dvojliter sa ochotne vytáča do 7000 ot./min. za sprievodu takého krásneho zvuku, že vám stoja všetky chlpy na rukách. Budúci majitelia by si mali pred kúpou motor riadne povytáčať. Hoci sa radí servisne medzi bezporuchové agregáty, určite nezanedbajte dôkladnú previerku, keď totiž vo vysokých otáčkach cukne alebo slabne dramaticky výkon, dajte od toho auta ruky preč.

Servis nie je predražený

Zákazník by mal podľa oficiálnych cien rátať s údržbou vozidla od cca 250€ až po 1300€ vrátane DPH, v závislosti od veľkosti servisnej prehliadky. Najdrahšia prehliadka je pri 105 000 km, obsahuje aj výmenu rozvodov. Ceny uvádzame podľa autorizovaného predajcu MIKONA s.r.o.

Subaru Impreza Kombi 2.0R AWD + LPG

Pred kúpou skontrolujte štandardné veci ako hladinu oleja, prehrdzavenie karosérie, stav bŕzd, prípadne pruženie nápravy. Taktiež nesmie ťahať do strany riadenie. Prekontrolujte tiež stav laku patričným meračom, zistíte tak, či nebolo vozidlo búrané.

[adsense]

Testovaný exemplár stojí v AAA AUTO 6 500€, čo je lepšia cena ako pri Octavii alebo Passate. Dostanete za tieto peniaze možno menej miesta, ale zároveň ikonu, ktorá nejazdí nudne.

Ceny náhradných dielov od MIKONY:

Predný / zadný nárazník - 273,53€ /272,09€ Predný / zadný svetlomet - 1271,79€ (xenón)/218,92€ Sada pr. kotúčov 182,20€/ pr. platničiek sada 192,89€ Sada zad. kotúčov 183,62€/ zad. platničiek 91,73€ Čelné sklo - 415,22€ Predný / zadný tlmič - 209,56€/209,56€ Výfuk komplet 3239,47€ - cena je vrátane 2 ks katalyzátorov, zvodov, prednej, strednej a zadnej časti s tlmičom) Cena za doporučovaný olej a servisnú kontrolu v Mikone - 14,62€ s DPH/1L oleja 5W40 výrobca MOTUL

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Boxer
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1994
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 118 / 6400
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 186 / 3200
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 203
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 12,5 / 7,0 / 9,0
Spotreba počas testu (l/100km): -
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4465 / 1695 / 1485
Batožinový priestor - min./max. (l): 356 / 1266
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1355 / -

Ceny

Základná cena: 6 500€ (AAA AUTO)
Cena verzie od:
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook