Menu
  • Kórejská dokonalosť
    Kórejská dokonalosť
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Hyundai i40 SW. Ideálne auto na dovolenku, pre väčšiu rodinu alebo pre stredných podnikateľov. V týždňovom teste sme ho podrobili skúške prepraviť pohodlne tri osoby a kompletnú výstroj na snowboardovanie.

Hyundai i40 SW 2.0 GDi

Prvé stretnutie naživo evokuje v držiteľovi auta bezprostredný dojem moci. Hyundai i40 kombi je totiž ďalší z podarených modelov značky. Momentálne zastupuje najvyššiu triedu medzi súrodencami. Patrične to vidieť na exteriéri, na ktorom sa dizajnéri pohrali s každým kúskom karosérie. Jednoducho je to pastva pre oči. Napriek dĺžke pod 5 metrov sa zblízka javí ako obrovské majestátne kombi konkurujúce Mondeu. Kombi verzie dnešných automobilov zďaleka nepatria medzi nudné a hranaté škatule. Platí to i v prípade i40. Na karosérii dominujú uhladené krivky tiahnuce sa pozdĺž bokov. Predná maska zaujme pomerne veľkými zamračenými svetlometmi, pod ktorými sa nachádzajú hmlové svetlá kopírujúce smer reflektorov. Počas dňa krásne vynikne denné svietenie oddeľujúce smerovky od stretávacích svetiel akousi vlnou diód. Šesťuholníková maska chladiča odkazuje na príbuzenstvo ostatných modelov značky. Vďaka zužujúcim sa bočným oknám pôsobí i40 dynamicky. Zadné partie vystihujú podstatu kombi. Ostala zachovaná praktickosť v podobe rozmerného veka s nízkou nakladacou hranou, avšak taktiež ju zdobia prvky decentného spojlera, či chrómovaného pásu zasahujúceho do svetlometov.

Hyundai i40 SW 2.0 GDi

Po nastúpení do vnútra kabíny vás obklopí moderná palubná doska s modrým podsvietením ovládačov a reguláciou svietivosti. Robustný predný panel skrýva niekoľko malých odkladacích priestorov na drobnosti, tie väčšie si nájdu miesto tradične medzi prednými sedadlami alebo v priehradke pred spolujazdcom. Hyundai obdaril svoj najväčší model ozaj kvalitnými obkladmi v čiernom prevedení. Lesklý materiál krytej schránky pod klimatizačnou sústavou mi pripomínal nábytkové dvierka od baru. Vnútri schránka ukrýva pripojenie na externé zdroje nosičov hudby. Inštalovanú navigáciu integrovanú v hornej časti stredovej konzoly dôverne poznáme z ostatných modelov. Okrajovo spomeňme, že sa nám páči jej umiestnenie, pretože vodič nemusí príliš odvádzať pohľad. Taktiež dotykové ovládanie patrí medzi bezproblémové.

IMPA DK_Hyundai_1

Ak sa spomenie pojem komfort, zvyčajne to znamená bežné prvky doplnkovej výbavy. Nový Hyundai možno zakúpiť s naozaj exkluzívnou výbavou. V zime oceníte vyhrievanie všetkých sedadiel, navyše nechýba vyhrievanie predného okna a venca volantu.  Posádka sa nemusí báť o nedostatok priestoru. V batožinovom priestore ostane všetko namieste vďaka sieťovine, v prípade nehody sa predmety v kufri nedostanú do kabíny posádky skrz látkovú elastickú mrežu. Nezabudlo sa dokonca na teleskopický držiak posúvajúci sa v závislosti od potreby pozdĺž celej dĺžky batožinového priestoru. V našom prípade cestou na hory sme využili sklopenie operadiel v pomere 40:60. Po zložení vznikne rovná podlaha a pohltí i dva snowboardy s párom lyží.

Hyundai i40 SW 2.0 GDi

S benzínovými motormi GDi mám už skúsenosti, avšak len v objeme 1.6 litra. Bol som zvedavý ako sa bude správať radový štvorvalcový dvojliter GDi. Jedna-šesťke som vyčítal priemerný záťah, u dvojlitra je to však o inom. Pokojne si pradie na 1500 ot./min. v meste na šiestom prevodovom stupni, ak treba, oveľa razantnejšie ťahá až do 6500 ot./min. A spotreba? Nuž, počas cestovania z Bratislavy do lyžiarskeho strediska Jasná, palubný počítač vypočítal 9,4 l/100km. Dodržoval som rýchlostné limity na diaľnici, a prešiel pokojným tempom cez Donovaly. Čiže som sa nenáhlil, ani nemotal. Preto túto spotrebu považujem za korektnú. Cestou späť som zvolil pomalší spôsob jazdy s dôrazom na včasné preraďovanie a rýchlosť do 120km/h. Vtedy spotreba klesla na 8,6 l/km. Resumé spotreby. Rátajte odber deväť litrov pri predbežných výpočtoch na dovolenku a nebudete ďaleko od správneho konečného výpočtu. Do nižšieho obsahu z benzínovej ponuky (1.6 GDi) by som rozhodne nešiel. Alternatívne agregáty, a pre spotrebiteľa možno atraktívnejšie budú naftové variácie.

[adsense]

Hyundai ma už nejedenkrát príjemne prekvapil. Nový model i40 je stelesnením kórejskej dokonalosti. Aj keď ide o pohodlné kombi, tuhosť podvozka dovoľuje rýchlu jazdu po okresných komunikáciách bez obáv z prevrátenia alebo šmyku. Samotný podvozok filtruje tlmene väčšinu nerovností a počas výjazdov cez zasnežené Donovaly sa elektronika postarala o stabilitu ako najlepšie vedela. Skrýva v sebe mnoho osvedčených bezpečnostných asistentov. Komfortu prispieva elektronická ručná brzda s funkciou Hill holder. Akustika samotného benzínového motora zvyčajne neruší posádku, iba ak vodič využíva vysoké otáčky motora. Aj keď som pochválil razantnejší záťah, stále očakávam viac, no potom mi príde na um, že som mal dočinenia s atmosférickou jednotkou, pre ktorú je typický lineárnejší záťah.

Hyundai i40 kombi patrí momentálne medzi jedny z najkrajších kombíkov na trhu. Pokojne sa pobije o predajné čísla s rivalmi ako je Peugeot 508 SW, Ford Mondeo kombi, či Opel Insignia ST. Má čo ponúknuť, a s cenou to tiež nepreháňa. Sú k dispozícii tri výbavové stupne, a ich odstupňovanie naozaj ponúka slušnú individualizáciu pre zákazníka. Tak, hor sa do showroomov!

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: zážihový/radové
Počet valcov/ventilov: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1999
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 130/6500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 213/4700
Prevodovka typ/počet stupňov: M/6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 210
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9,0/5,6/6,8
Spotreba počas testu (l/100km): 9,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4770/1815/1470
Batožinový priestor - min./max. (l): 553/1719
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1441/679

Ceny

Základná cena: 21 990€
Cena verzie od: 25 490€
Cena testovanej verzie: 31 490€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook