Menu
  • Tentoraz extravagant
    Tentoraz extravagant
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Osem generácií s rovnakým menom. Osem úplne odlišných medzigeneračných dizajnových tvarovaní a šesť rokov na scéne s pútavým vzhľadom súčasného modelu. Takto sa dá identifikovať jedine model Civic z nižšej strednej triedy.

Honda Civic 1.8 i-VTEC AT

Naozaj nepoznám veľa modelov, ktoré by vystriedali toľko odlišných kabátov ako práve Civic. Ak to vezmeme spätne posledné dve generácie, tak 7. generácia bola skôr veľký hatchback pre rodinu s nepatrnými predpokladmi vrodeného športového ducha 6. generácie. Terajšia ôsma generácia sa zasa niesla na začiatku svojho vzniku futurizmom. Mnoho členov odbornej verejnosti Civic označovalo za niečo nadpozemské – UFO. To bola prezývka. Jednoducho v roku 2005 nemal pochopenie v mnohých zemiach za nadčasový dizajn a kozmický interiér. Ako to je dnes?

Honda Civic 1.8 i-VTEC AT

Tvary súčasného Civica sú dnes vyzreté, ale stále moderné. Jeho nevšedný dizajn zaručuje aj po šiestich rokoch neutíchajúci záujem, stále sa páči a Honda si dnes môže vydýchnuť, že futuristické stvárnenie prinieslo svoje ovocie v podobe počtu predaných vozidiel. Pre konzervatívnejšiu klientelu sa vyrába ešte sedan. My sme mali šancu vyskúšať si na sklonku generačnej obmeny hatchback s automatickou prevodovkou v spolupráci s benzínovým motorom 1,8 i-VTEC. Posed za volantom pripomína sedenie v lietadle. Na prvý pohľad rozmiestnenie tlačidiel človeka vyvedie z miery, napokon zistíte, že stačí zopár minút na oboznámenie a ovládate ich intuitívne. Interiér ďalej zaručuje exkluzivitu. Takto nejako si predstavujem aby prístrojovka vyzerala, sršala nápadom a nezaprela praktickosť. Po ruke máte zopár dobre prístupných odkladacích priestorov. Sedenie je komfortné a viac od zeme, čo je na túto triedu skôr škoda. Najväčší handicap tohto hatchbacku spočíva vo výhľade vzad. Mohutný zadný spojler pekne vyzerá, aj plní úlohu prítlaku, avšak znemožňuje absolútne výhľad pri cúvaní. Dokonca chýba aj zadný stierač, parkujete teda len na spätné zrkadlá, prípadne výborným pomocníkom budú parkovacie senzory. Nahliadnutie do batožinového priestoru spôsobí mierne uvoľnenie pántov na vašej sánke. Objem 410 litrov, nízka nakladacia hrana, to sa snáď ani nedá dosiahnuť skrz dizajn. Civic je dôkazom pravého opaku.

Civic aj na dnešné pomery ponúka solídne jazdné vlastnosti vďaka prepracovanému podvozku. Nemá problém vrhnúť sa do zákruty a vyjsť z nej v stanovenom smere. Krátke previsy vpredu i vzadu pôsobia mimoriadne dynamicky a obratne. Pritom je to na pohľad kus veľkého auta. Automatická prevodovka pracuje komfortne, netrhá s vozidlom ani pri razantnom radení. Absencia manuálneho režimu pomocou páčok pod volantom alebo voličom prevodovky vôbec neprekáža. Totiž, spojenie motora 1,8 i-VTEC a automatickej prevodovky nastolí dojem skôr pohodlného pracanta ako neposedného šprintéra. Navyše motor tiahne letargickejšie ako by sa od objemu čakalo, chýba turbo. Pomalá alebo ustálená jazda potiahne z nádrže na každých sto kilometrov približne 7,5 litra benzínu, no prebytočné stláčanie pedálu na podlahu zvýšilo apetít takmer k desať litrom. Na danú objemovú triedu je spotreba v norme, no neohúri. Zato ak sa pozrieme na motor z inej miery, rád volí štýl nízkych otáčok, kedy o sebe nedá počuť. V tomto režime nám Civic s daným motorom najviac sedel. Nikam sa neponáhľať, len si užívať jazdu a pritom máte čas kochať sa stvárnením prístrojovej dosky. Japonské automobily v minulosti neboli vždy pekné aj zvnútra, Honda to zmenila medzi prvými. Hold, na Európanov neplatí rovnaký meter ako v krajine vychádzajúceho slnka.

Honda Civic 1.8 i-VTEC AT

Končiaca generácia Civica odchádza zo scény vzpriamene. Honda trafila do čierneho daným modelom, získal si priazeň a obdiv. A nám v redakcii Civic spríjemnil týždeň, radi sa prevezieme na novom, ktorý bude odhalený na frankfurtskom autosalóne.

 

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: zážihový/radové
Počet valcov/ventilov: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1799
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 103/6300
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 174/4300
Prevodovka typ/počet stupňov: A/5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 197
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9,8/5,6/7,1
Spotreba počas testu (l/100km): 7,5
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4255/1765/1460
Batožinový priestor - min./max. (l): 415/1352
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1324/476

Ceny

Základná cena: 18 790€
Cena verzie od: 20 900€
Cena testovanej verzie: 21 990€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook