Menu
  • Naposledy
    Naposledy
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Honda nedávno ohlásila desiateho nástupcu modelu Civic, s ktorým príde revolúcia pod kapotou benzínových motorov. Tie budú už len výhradne prepĺňané. Využil som preto poslednú možnosť zajazdiť si s atmosférou.

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Aktuálne omladenú deviatu generáciu som otestoval v rámci redakčného testu dokopy dvakrát v motorizácii 1.8 i-VTEC a karosérii hatchback. Prvýkrát som sa zoznamoval s bezpečnostnými systémami ADAS a druhýkrát bola Honda Civic otestovaná v roli cestovného automobilu. Navštívil som s ňou hlavné mesto Nemecka. Čo sa týka samotnej motorizácie, tak štvorvalec 1.8 i-VTEC poznám dôverne ešte z ďalších predošlých testov, vrátane v opcii s CVT prevodovkou alebo karosérii Tourer.

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Za atmosférickým štvorvalcom budú priaznivci Hondy plakať. Je to jeden z tých agregátov s variabilným ovládaním ventilov, ktorý prechádzal dlhé roky iba evolúciou a spĺňal prísnejšie emisné normy. Na sklonku jeho zániku sa podarilo vydolovať z neho 104 kW výkonu, ktorý sa prenáša na kolesá prednej nápravy skrz manuálnu šesťstupňovú prevodovku.

Technici naladili citlivo všetky súčasti pre pohodlnú jazdu. Spojka a prevodovka veľmi dobre spolupracujú, nedochádza k zbytočnému dretiu. Stačí mať bežný cit v nohách a miesto záberu spojky nájde vodič rýchlo. Spomínam to preto, lebo v niektorých autách s atmosférickým motorom býva problém rozbehnúť sa plynulo. Istú rolu hrá v tomto prípade samotný krútiaci moment, v Civicu naladený na 174 Nm pri 4300 ot./min.

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Testovaný červený hatchback s agregátom 1.8 i-VTEC pôsobil na mňa dynamicky a čo je lepšie, štvorvalec skutočne dovolí rýchlu jazdu okresnými cestami i po diaľnici. Je pravda, že dnešné motory s rovnakým objemom a turbom disponujú skoro dvojnásobným výkonom, ale Civic sa nedá zahanbiť. V prvom pásme otáčok ho skoro nepočuť a neťahá vpred po pridaní plynu, od druhej tretiny začína ožívať a posledná tretina je strašne návyková pre uši. Zhruba od maximálneho krútiaceho momentu Civic krásne lineárne zrýchľuje na všetkých prevodových stupňoch. Dalo by sa povedať, že je to taký „Baby Type-R“.

Jedným z hlavných faktov, prečo sa atmosférické motory strácajú z ponúk výrobcov je ich pomerne vysoká spotreba spätá s emisiami. Aspoň taký názor má nato Európska únia. Ono, turbomotory to vedia hrať na dve tváre, úspornú a pažravú. Atmosféra v Civicu je niečo medzi tým. Pokiaľ jej nebudete šliapať po krku, tak si vystačí s apetítom 6,5 litra na 100 km v priemere. Dynamickejšie tempo znamená odber približne o dva litre viac. Celkovo však rátajte skôr s tým smädnejším výsledkom, nakoľko na vydolovanie akéhokoľvek výkonu treba vždy točiť motor na vyššie otáčky.

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Priznám sa, že Civic sa mi od ôsmej generácie s „UFO“ dizajnom nikdy moc nepáčil. Na druhej strane je to však ideálny rodinný hatchback s množstvom miesta pre posádku aj ich batožinu. Sedadlá s funkciou Magic Seats dovoľujú prepraviť podstatne rozmernejšie predmety ako v konkurenčných hatchbackoch.

Ani pol krivého slova nemôžem vysloviť k podvozku, k pocitu riadeniu a reakciám na zmenu smeru jazdy. Civic má ostrejšie riadenie, presnú kulisu radiacej páky a stabilný podvozok, ktorý zvládne v zákrutách skutočne veľa. A to sú relevantné dôvody, prečo by som šiel aj do tak, pre mňa, škaredého auta! Snímam klobúk pred atmosférickým motorom s variabilným časovaním ventilov a ďakujem mu za kopu príjemných zážitkov!

Cenník Honda Civic

Pre zväčšenie stačí kliknúť na obrázok

Technické údaje Honda Civic

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook