Menu
  • Ostrieľaný hráč
    Ostrieľaný hráč
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Stratégia výrobcov automobilov býva odlišná. Niektorí vyrobia neskutočne nadčasové auto a nemenia jeho zovňajšok takmer celý generačný cyklus, iní retušujú „vrásky“ každoročne.

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW (Facelift 2012)

Accord Tourer patrí do druhej skupiny. Súčasnú generáciu som otestoval presne pred rokom. Veľa sa od tej doby nezmenilo. Honda sa rozhodla na rok 2012 uspokojiť zákazníkov vyšším štandardom doplnkovej výbavy, než doteraz. Pritom jemne zasiahla do prednej časti exteriéru. Úzke predné smerovky s oranžovým pokrytím  vystriedali priesvitné kryty a posunuli sa bližšie k maske chladiča. Rozdiel najviac vidieť počas blikania smeroviek. Príťažlivejší vzhľad ďalej umocňuje vkomponovanie denných LED-diódových svetiel. Celkový skelet prednej časti je teraz ešte dynamickejší.  Na bokoch a vzadu ostáva nezmenená. Z konkurencie nepoznám nižšie a zároveň opticky širšie kombi, ako práve Accord Tourer. Človek si až myslí, že sadá do kupé. Jediné, čo sa dá mierne vytknúť súčasnej omladenej generácii je fakt, že sa prejavuje staroba popri vymenenej konkurencii. Postavte Accord Tourer medzi Passat Variant, Hyundai i40 SW, či Peugeot 508 SW a udrie pravda do očí. Napriek snahe, retušovať vrásky nestačí. Čas beží rýchlo. Z Accordu Tourer sa teraz stáva model pre konzervatívcov, ktorí potrebujú spoľahlivé veľké prémiové auto s vychytanými technickými chybami z modelov pred faceliftom.

Nasadnutie do pracoviska vodiča vynorilo vo mne spomienky predošlého stretnutia s Accordom Tourer. Pamätám si vôňu novoty, ktorá teraz opäť omámila moje pocity. Páči sa mi nízky posed za volantom s rozsiahlym nastavením sedadla aj volantu. Ukotvenie sedadiel bližšie k zemi zlepšuje kontakt s vozovkou, vodič má väčší pocit bezpečia. Naozaj som podobne vnímal Accord Tourer ako coupé.  Prístrojová doska sa pred mojimi očami rozprestiera do neznáma. Mohutný panel Japonci osadili veľkými a prehľadnými tlačidlami. V strede sa dominantne vyníma kruhový ovládač rádia, nad ním sekunduje ešte menší. Samotná obsluha a orientácia v menu sa deje v hornom štíte panelu, kde sa paličkovým písmom zobrazujú informácie autorádia a klimatizácie. Našlo sa dokonca niekoľko malých odkladacích priestorov, takmer všetky sú kryté. Najdôležitejšie funkcie - tempomat, rádio, či obsluha palubného počítača – si našli miesto v trojramennom volante. Aj tu nemožno povedať pol krivého slova na prehľadnosť. V kvázi interiéru nič nechýba, po týždni jazdenia som našiel len plno kladov. Poklonu si vyslúžili sedadlá, síce tentoraz manuálne ovládané, no na pohodlí vonkoncom nestratili. Obopnú celý chrbát i stehenné svalstvo. Cesty na dlhé vzdialenosti, pre ktoré je Accord Tourer predurčený zvládne vodič s úsmevom na tvári a bez bolestí chrbtice. Naozaj vhodne padne opísať krátku rukoväť radiacej páky. Pri jej stvorení sa museli inžinieri inšpirovať džojstikom, inak si neviem vysvetliť perfektne presné radenie zvolených rýchlostných stupňov. Každý zaradený stupeň v kulise sprevádza jemné cvaknutie.

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW (Facelift 2012)

V krátkosti nahliadnem do útrob batožinového priestoru. Možno asi jediná výčitka sa práve naň vzťahuje. Oproti súčasnej konkurencii, kde často prekonávajú lídri segmentu objemy 500 litrov, Accord Tourer ďaleko zaostáva. Skromných 408 litrov vykompenzuje nízkou nakladacou hranou a postrannými odkladacími priestormi. Výrezy v kufri sú hranaté a vidieť snahu o čo najkubickejší priestor pre batožinu bez zbytočných zásahov dovnútra. Ku príkladu si prezrite uloženie subwooferu na pravej strane. Ak vás nebaví vždy pred autom položiť plné kabele nákupu na zem, dá sa priobjednať elektrické veko, ovláda sa na kľúči alebo z miesta vodiča. Výborná vec, už nikdy nemusíte mať zašpinené ruky. Sklopenie zadných sedadiel vytvorí rovnú podlahu na prevoz dlhších, prípadne objemnejších predmetov.

[adsense]

V poslednej stati sa tradične venujem pohonu a jazdným vlastnostiam. Accord Tourer tentoraz ukrýval pod kapotou slabšie naladený naftový štvorvalec 2,2l i-DTEC. Výkon 110kW som však nepodceňoval, vedel som, že bude dostatočne dynamický a úsporný zároveň. Sebaistota vo mne ostala z minuloročnej skúsenosti. Naftová jednotka málokedy presiahla spotrebu nad sedem litrov, vtedy však riskujete pokutu. Pokiaľ sa zmestíte do diaľničného limitu v cestovaní za biznisom, palubný počítač umiestnený v kruhovom rýchlomery ukáže hodnotu 6,4 l/100km. Do kabíny hlasnejšie preniká hluk aerodynamiky až po prekročení rýchlosti 160km/h. Pokiaľ si nenastavíte tempomat, garantujem vám, že až po spomínanej cifre sa zbadáte akou rýchlosťou sa rútite.

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW (Facelift 2012)

Podvozok si prešiel počas dlhoročnej výroby niekoľkými úpravami, ktoré prispeli kladne ku komfortu a stabilite pri cestovaní. Takže, najnovší model skrátka neprekvapí akákoľvek jazdná situácia. Dobre! Nerútil som sa strmhlav do zákruty, avšak v rámci normy Accord Tourer patrí medzi špičku vo vyladení odpruženia. Nízko položené ťažisko kombíka prepožičiava vozidlu precízne jazdné vlastnosti. Do zákruty sa vrhne bez obáv, a pokiaľ to vodič preženie, zbrzdí ho elektronika. Pred kritickejším scenárom a nástupe stabilizačného systému sa ešte ozývajú kvíliace pneumatiky. Mal som možnosť jazdiť s Tourerom po zasneženej komunikácii v okolí Tatranskej Lomnice a nesklamal. Hustý sneh, koľaje nevyviedli Accord zo smeru, treba si však dávať pozor na zadok. Niekedy sa pokúsi o únik zo stopy po neopatrnom vjazde do zákruty. Šmyk však skoriguje vodič za asistencie ESP bez studených kropají potu na čele.

Vynovený Accord Tourer radím vyskúšať nielen stredným manažérom, ale aj rodinám, ktoré ocenia vozidlo dostatočne dlho na scéne s vychytanými chybami. Zároveň sa Honda Slovakia rozhodla ponúkať model v piatich stupňoch výbavy.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový/radové
Počet valcov/ventilov: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 2199
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 110/4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 350/2000 - 2750
Prevodovka typ/počet stupňov: M/6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 207
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,0/4,7/5,6
Spotreba počas testu (l/100km): 6,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4750/1840/1470
Batožinový priestor - min./max. (l): 406/1252
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1668/507

Ceny

Základná cena: 24 150€
Cena verzie od: 26 550€
Cena testovanej verzie: 31 950€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook