Menu
  • Baby Mondeo
    Baby Mondeo
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Aktuálna generácia Fordu Focus jazdila po svete v nezmenenom stave tri roky. Na dnešnú dobu je to aj dosť, preto prešiel faceliftom. Automobilka oficiálne predstavila svetu Focusa so všetkými troma karosárskymi variantmi.

Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost

O pár mesiacov nato prichádza Focus na Slovensko a my sa stretávame so sedanom, ktorý veľmi nápadne pripomína spredu nové Mondeo. Menej znalí ľudia a náhodní obzerajúci chodci skutočne hodnotili tento sedan pozitívne, súdiac podľa ich pohľadov. Ja len dodávam, že v atraktívnejšej farbe by Focus Sedan pôsobil nielen ako Mondeo, ale zároveň nápadnejšie. Šedá metalíza mu udeľuje status bežného sedanu nižšej strednej triedy.

Ťažko uveriť, že ide „len“ o facelift, pretože je výrazný, hlavne predná maska s novými svetlometmi, bohatým chrómovaním a výrazným LED denných svietením. Postupne očami prechádzam cez boky až dozadu a uznávam, že proporčne je Focus sedan dokonalý. Oproti hatchbacku a kombi je najvyrovnanejšie po dizajnovej stránke.

Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost

Päťmiestny sedan uvíta na predných sedadlách vodiča a spolujazdca s mierne vynovenou palubnou doskou. Po vizuálnej stránke zmeny možno ani toľko nebadať, avšak pozornejšie oko si všimne, že stredná konzola je teraz upravená. Bolo pozmenené rozmiestnenie tlačidiel, po ich úprave a redukcii pôsobí celok ergonomickejšie. Našiel sa tu aj malý nekrytý odkladací priestor pred prevodovou pákou.

[adsense]

Focus Sedan má trošku poddimenzované operadlá predných sedadiel. Po celý týždeň jazdenia som si nevedel nájsť ideálnu polohu za volantom. Buď som sedel príliš kolmo a blízko k volantu, alebo ďaleko, pričom som nemal podporu opierky hlavy. Vyššie osoby ( nad 176 cm) si však na sedenie nesťažovali, Focus Sedan teda padne vhod vyšším postavám, no zasa im z komfortu bude odoberať slabá podpora sedáka, ktorý nedokáže plnohodnotne podoprieť stehná.

Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost

Vzadu sa sedí oveľa pohodlnejšie a to dokonca aj v prípade trojice cestujúcich. Focus Sedan ťaží z rovnej strechy, ktorá začína klesať až tesne pred C-stĺpikmi. Nohy a ramená majú tiež dostatočne veľa miesta. Tiež sa môžu tešiť z lakťovej opierky, odkladacích priestorov v bočných dverách a káps v operadlách predných sedadiel.

Posledný priestor, kufor, je tradične koncipovaný. Otvára sa len veko bez okna, čím sa troška zhoršujú možnosti naloženia nákladu, no pre bežné veci ako sú tašky, kufre a nejaké to náradie absolútne postačuje. Treba si len uvedomiť, že veko je zavesené na pántoch, a tak treba pred uložením vecí do kufra uvažovať logicky, v opačnom prípade buď veko nezavriete alebo poškodíte naložený tovar.

Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost

Konzervatívci sa pomaly zmierujú s realitou nízkoobjemových motorov. Kedysi, a nie je tomu tak dávno, by sme si nevedeli predstaviť, že tento sedan nižšej strednej triedy poženie vpred litrový motor s troma valcami. EcoBoost, tak sa volá staronový zázrak pod prednou kapotou Focusa. My sme sa s ním stretli už aj vo väčšom Forde C-Max, kde plnil svoju prácu veľmi dobre. Sedan preto mohol tieto tvrdenia iba podčiarknuť.

Určite sa pýtate, čo znamená „veľmi dobre“ v plnení si svojich povinností. Začína to štartovaním a normálnym jazdením, kedy si uvedomíte, že akusticky je dokonale vyladený. Počítať valce vám posádka určite nebude, práve naopak, hádať budú väčší objem motora a pochvália ho za kultivovaný prejav.

Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost

 Pri novodobých trojvalcoch už ide vlastne o klišé, vývoj jednoducho nezastavíte. Keď raz EÚ niečo stanoví (napríklad prísnejšie emisné normy), automobilka to musí dodržiavať, avšak myslí pritom aj na spotrebiteľa. Nedá sa tu sťažovať na nepravidelný chod motora, turbodieru alebo príliš vysokú spotrebu. EcoBoost patrí medzi najlepšie maloobjemové motory. Nemeckí nezávislí motoristickí novinári z AUTOBILDu ho podrobili práve vo Focuse dlhodobému testu. Najazdili na ňom 100 tisíc km a v závere získal veľmi dobré hodnotenie.

Hoci nemôžem jednoznačne potvrdiť ani vyvrátiť spoľahlivosť agregátov EcoBoost, tento motor ma už presvedčil o svojich kvalitách za novoty. Nechýba mu výkon, drží si spotrebu na uzde (ak aj vodič nevyvádza za volantom) a získava jedno ocenenie za druhým. Niečo asi na tom „krpcovi“ bude... Vedzte však jednu vec. Vždy bude záležať aj na majiteľovi, či mu dožičí potrebnú starostlivosť a naučí sa s ním jazdiť.

Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost

Naše „Bejby“ Mondeo v rámci faceliftu podstúpilo aj úpravy podvozka. Ten bol vždy perfektný a udával smer pre ostatnú konkurenciu, takže jeho doladenie iba prispelo k tomu, že je stále líder na trhu. V praxi sa chová veľmi neutrálne, Sedan je ladený mäkšie, no spolu s tuhou karosériou a „balónovými“ pneumatikami ho ťažko vyvediete z miery. Apropo, k tomu by ste aj tak potrebovali silnejší agregát.

Ford Focus Sedan nie je najobľúbenejší karosársky variant na Slovensku, predávajú sa skôr hatchbacky a kombi. Avšak, akciový bonus, ktorý teraz platí aj pre Focus Sedan by mohol záujem o predaj zvýšiť, toto auto stojí za zváženie, hlavne, ak ho beriete ako zmenšeninu drahšieho Mondea.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 3 / 12
Zdvihový objem (cm3): 998
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 92 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 170 / 1400 - 4500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 192
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,8 / 4,2 / 4,8
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4534 / 1823 / 1484
Batožinový priestor - min./max. (l): 475 / -
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1306 / 594

Ceny

Základná cena: 16 480€
Cena verzie od: 17 490€
Cena testovanej verzie: 16 390€ (limitovaná edícia Rival X)
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook