Menu
  • Na výlet? Poďme!
    Na výlet? Poďme!
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    V krátkom medziobdobí sme mali možnosť otestovať v reálnych podmienkach ďalšie v poradí druhé MPV - Fiat Dobló Panorama 2.0 MultiJet. Vybrali sme sa s ním na autosalón do Ženevy.

Fiat Dobló Panorama 2.0 MultiJet

Ku koncu roka 2010 sme testovali sedemmiestne Dobló Panorama, tentokrát ide o päťmiestnu verziu. Medzi týmito dvoma Doblámi nie je žiadny odlišný technický alebo veľkostný prvok. Auto stojí na rovnakom podvozku, s rovnakým rázvorom náprav. Rozdiel je len v počte sedadiel a základnom objeme batožinového priestoru, ktorý v päťmiestnom variante bez problémov postačí na týždennú dovolenku pre päť osôb.

Vzhľadom na predošlé oboznámenie sa s vozidlom som nemal dôvod na predsudky o možnom nepohodlí pri cestovaní. Dobló je ako stvorené na dlhé vzdialenosti z hľadiska priestoru pre posádku. Kockový tvar kabíny a plnohodnotné všetky (!) sedadlá zabezpečia komfortný prevoz pre ľudí rôzneho vzrastu, váhy, či povahy sedenia. Pokojne sa usadíte s roztiahnutými nohami bez toho, aby ste obmedzili priestor spolucestujúceho vedľa vás. A to platí aj pre stredné sedadlo v druhom rade, ktoré býva zvyčajne v iných MPV-čkách zúžené. Škoda len, že sedadlá nemožno sklopiť do podlahy, to však zaiste príde v budúcej generácii. Zatiaľ ich môžete sklopiť, no pre maximálne využitie objemu je potrebné pracne celý rad demontovať. K pohodlnejšiemu cestovaniu prispieva posuv a sklon operadiel, chýba už len opierka na lakte.

Fiat Dobló Panorama 2.0 MultiJet

Pod kapotou opäť pracovala známa naftová pohonná jednotka 2.0 MultiJet. Cestovnú rýchlosť na tempomate som zvolil na konštantných 120km/h a nemenil ju celých 1300km až do Annecy, kde sme boli ubytovaní. Spotreba skončila na 6,7 l/100km. Cestou späť sa zvýšila na 7,2 l/100km, pretože v Nemecku sa trochu kone pod kapotou prehnali a zvýšila i rýchlosť na tempomate. Poznáte to, cesta späť domov je vždy rýchlejšia.

Voči aerodynamike nemám zásadné výhrady. Iba na nemeckej diaľnici miestami chytal pri vyšších rýchlostiach silnejší nápor vzduchu, ktorý sa prejavil zvláštnym kvílením pri pravom spätnom zrkadle, podobne ako keď vznikne prievan pod vchodovými dverami. S Doblóm sme sa vybrali aj do alpských hôr, kde preveril vytrvalosť a silu motora v ťahu do kopca 30 kilometrový úsek serpentín.

Dokonca sa objektívne preverila kvalita tlmičov, pretože neboli tak zhumpľované ako v predchádzajúcom testovacom vozidle. Môžem spokojne potvrdiť, že nerovnosti filtruje pedantne, zneistí ho len väčšia priečna nerovnosť. Na MPV s vysoko položený ťažiskom sa človek sprvu pozerá veľmi skepticky, no pri prejazdoch zákrutami sa mu dostáva väčšej istoty.

Fiat Dobló Panorama 2.0 MultiJet

Resumé z dlhého výletu hodnotím na dva mínus. Dobló nepatrí na trhu medzi novinky, ale kompenzuje to slušnou cenou, bohatou výbavou a hlavne bezkonkurenčným priestorom. Hodí sa ako na podnikanie, tak i pre rodinné účely.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový / radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1956
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 99 / 3500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 320 / 1500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 179
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6.7 / 5.1 / 5.7
Spotreba počas testu (l/100km): 6,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4390 / 1832 / 1845
Batožinový priestor - min./max. (l): 790 / 3200
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1480 / 675

Ceny

Základná cena: 12 000€
Cena verzie od: 17 700€
Cena testovanej verzie: 19 085€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook