Menu
  • Ešte ambicióznejší
    Ešte ambicióznejší
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Spoločnosť Kia Motors Slovakia spustila 3. apríla 2012 výrobu druhej generácie modelu cee´d. Automobil bol vyvinutý špeciálne pre európsky trh. Vyrábať sa bude v Tepličke nad Váhom a následne sa exportuje do takmer všetkých krajín v Európe.

Ešte ambicióznejší

Do druhej generácie úspešného cee´du, ktorého sa dodnes predalo vyše 635 000 kusov automobilka investovala minulý rok 200 miliónov eur. Investície však nie su konečné, v roku 2012 plánuje preinvestovať ďalších 110 miliónov eur kvôli výrobe kombi verzie cee´d. Tá bude zaradená do výroby v druhom polroku.

Aj vďaka výrobe nového cee´du našlo vo výrobnom závode miesto ďalších 900 zamestnancov a od januára bola spustená trojzmenná prevádzka. Momentálne Kia Motors Slovakia využíva plnú výrobnú kapacitu závodu na Slovensku. V súčasnosti Kia zamestnáva 3900 ľudí.

Na tlačovej konferencii priamo vo výrobnom závode sme sa dozvedeli ciele, ktoré chce automobilka novým modelom dosiahnuť. Štatistiky sú veľmi priaznivé. Od spustenia  sériovej výroby prvej generácie cee´d v roku 2006 sa vnímanie verejnosti v Európe na kórejské automobily zmenilo. Pod taktovkou dizajnéra Petra Schreyera vznikol príťažlivý a moderný hatchback. Srdcia zákazníkov si nezískal len kvalitou spracovania, ale aj sedemročnou kompletnou zárukou, ktorú v tej dobe iná značka neposkytovala.

[adsense]

Dnešný nový cee´d má nadviazať na úspechy minulej generácie. Eek-Hee Leen prezident a CEO spoločnosti Kia Motors Slovakia tvrdí, že „Automobil je sofistikovanejší, výkonnejší a úspornejší v porovnaní s predchodcom. Verím, že cee´d nám pomôže zvýšiť tohtoročnú produkciu na 285 000 vozidiel“.

Ako každý nový model, ani cee´d sa nevyhol zväčšeniu. Do dĺžky narástol o 55mm. Nová platforma zvýšila rázvor na konečných 2650mm, čo sa kladne odzrkadľuje na väčšom priestore pre pasažierov na zadných sedadlách, ako aj v batožinovom priestore.

Na vlastnou testovacom okruhu nám automobilka poskytla na krátke odskúšanie všetky dostupné motorizácie. Dve zážihové jednotky o objeme 1,4 litra (viacbodové vstrekovanie MPI) a 1,6 litra (priame vstrekovanie GDI) a dve vznetové jednotky o objeme 1,4 litra (vybavený turbodúchadlom s vyrovnaním tlaku WGT) a 1,6 litra (s turbodúchadlom s variabilnou geometriou VGT). Silnejšie motorizácie možno kombinovať s novou šesťstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou.

Musím uznať, že interiér nezaostáva za dynamickým exteriérom. Širšia ponuka moderného vybavenia vytvára konkurenciu najlepším vozidlám v danej triede. Novým štandardom sa stala možnosť naklonenia a teleskopické nastavenie volantu, vstup pre iPod, Aux a USB, ako aj viacúčelový palubný počítač.

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook