Menu
  • Ťažko si nájde cestu k Vám
    Ťažko si nájde cestu k Vám
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Prvá spomedzi najznámejších francúzskych automobiliek spravila nedávno zásadný krok. Vytvorila si vlastnú prémiovú značku. Pamätáte sa na Citroëny DS3, DS4 a DS5? Tak to je minulosť. Teraz je to už len značka DS.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

Citroën má podobnú myšlienku ako Toyota aplikovala dobré dve dekády skôr. Chce si odčleniť svoje štýlovejšie a drahšie modely pod novú značku DS. Zákazníci by mali tak hneď vedieť, že DS im ponúkne viac individualizácie, viac luxusu alebo štýlovosti ako bežné autá. Niečo podobné ako robí Toyota so značkou Lexus, ako VW s Bentley, ako BMW s MINI a pod. Lenže, ľahko sa to hovorí a horšie transformuje do praxe.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

Na test sme dostali model DS4 Crossback, čo je vlastne niekdajší Citroën DS4. Rozdiely sú však v dizajne, ktorý je podstatne zmenený vpredu. Verzia Crossback dostala oplastovanie, nakoľko dnešní zákazníci milujú terénne pôsobiace automobily. Nedajte sa však spliesť vonkajškom. DS4 rozhodne na terén nemyslí, minimálne kvôli absencii pohonu štyroch kôl. To nie je možné dokúpiť ani za príplatok.

Kým exteriér DS4 ešte ako tak môžem považovať za príťažlivý a súčasný, interiér starne oveľa rýchlejšie. Zabudnite, že by sa tu niečo inovovalo, aspoň vizuálne. Palubnú dosku si pamätám ešte z minulého testu Citroënu DS4, avšak teraz som testoval najvyššiu výbavu. To znamená, okrem iného, masážne sedadlo vodiča s elektrickým posuvom, dotykovú navigáciu a ... a to je asi všetko nadpriemerné oproti bežnému autu. Chýbajú tu ďalšie rozmaznávajúce prvky výbavy alebo moderní bezpečnostní asistenti.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

V starom interiéri ostali tiež nepraktické nedostatky DS4. Ide napríklad o absenciu elektrického otvárania zadných okien alebo ostré zadné bočné dvere. Cez ne sa nielenže zle nastupuje, ale ak si nedáte pozor, tak cez ostrý výrez hrozí, že sa udriete. No a aby sme mali najväčšie negatíva zhrnuté kompletne, na zadnej lavici nečakajte priestorové zázraky, hoci DS4 zvonku pôsobí celkom veľké.

Tak sa tak teraz zamýšľam, počas písania tejto recenzie, že DS4 je staticky asi len na dôstojnej úrovni. Keby Citroën tento model neklasifikoval na prémiovú úroveň, dokonca pod samostatnú značku, potom by sa dané prehrešky dali akceptovať ako bežné negatíva auta. DS4 by malo byť však o niečom inom.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

Pozrime sa, čo skrýva toto auto pod kapotou. Musím sa priznať, že keď som preberal kľúčiky od DS4, vôbec som nevedel aký objem sa pod kapotou skrýva. Asi poldňa som žil v omyle. Ani by ma vo sne nenapadlo, že DS4 môže byť vybavený silnejším naftovým agregátom, než naftovým 1.6 e-HDi. Moja chyba, mám podrobnejšie sledovať ponuku týchto modelov.

Nebudem to už napínať, pod kapotou sídlil dvojlitrový naftový štvorvalec. Určite uznáte, že v tejto dobe downsizingu je to v podstate unikát v danom segmente. Vyznačuje sa kultúrnym chodom, tichučkým prejavom a v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou mu nerobia problém ani dynamické jazdy.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

Rýchla jazda rovno, to je to orechové pre DS4. Dvojliter so silou 180 koní vie rozhýbať prednými kolesami toto auto skutočne impozantne. A navyše, porcia výkonu sa efektívne odvádza na prednú hnanú nápravu bez zbytočného prešmykovania gúm, či ťahania riadenia do strán. To sa mi páči, na Francúza veľmi dobré!

Dobrým krokom pre DS4 je nová automatická šesťstupňová prevodovka. Poznám z minulosti, že kopu modelov z Citroënu  vyhorelo vo verdiktoch počas našich testovacích jázd, keď boli spriahnuté s robotizovanou prevodovkou. Hotová katastrofa to znamenala najmä pre DS5, C3 Picasso aj Cactus. Chválime, že DS4 je už s úplne novým, rýchlejším a hlavne klasickejším automatom.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

Automatická prevodovka výborne využíva krútiaci moment (400 Nm) naftového agregátu, čím DS4 dokáže nielen dynamicky jazdiť, ale aj šetriť palivo z nádrže. V čísliciach vyjadrené – 6,1 litra/100 km po odjazdení skoro 1000 km v zmiešaných podmienkach. Nevýhodou je opačné sekvenčné radenie, teda podraďujete dozadu a preraďujete dopredu. Chýbajú, resp. v naftovom prevedení vlastne nechýbajú, radiace páčky pod volantom.

A čo samotná jazda? DS4 chceli konštruktéri poňať športovejšie, preto má pritvrdené tlmenie. No zákruty si s týmto autom poriadne neužijete. Bočné náklony odrádzajú vodiča hľadať limity. Skôr by som sa sústredil na komótnejšiu jazdu okresnými cestami a dynamickú po diaľniciach, kde plne môžete využívať dostatočne silný motor.

DS4 Crossback BluHDi 180 EAT6

Či kúpiť alebo nekúpiť DS4? Bude sa vám musieť sakramentsky páčiť, aby ste vysolili za takýto kúsok 30 800€ (cena testovaného modelu aj s doplnkovou výbavou). Na druhej strane, spotreba, nový automat a výkonný diesel vedia urobiť pri každej jazde radosť.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1997
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 133 / 3750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 400 / 2000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 217
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,3 / 3,9 / 4,4
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4284 / 1810 / 1535
Batožinový priestor - min./max. (l): 385 / 1021
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1500 / 475

Ceny

Základná cena: 24 490€
Cena verzie od: 29 240€
Cena testovanej verzie: 30 800€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook