Menu
  • Decentný fíling
    Decentný fíling
    • | Komentáre
    Každý z nás raz bude bojovať so starobou, nevyhne sa jej nikto, ale existujú prostriedky ako starnutie oddialiť. Podobne ako ľudia, i autá starnú dizajnom, či technikou. Preto Renault nedávno omladil model Laguna.

Decentný fíling

Výraznejšími retušami prešla hlavne Laguna, ktorá odteraz obsahuje svetlomety s tmavým pozadím s "mračítkami" v základnej výbave, ako aj nové chrómované doplnky na perleťovo-čiernej prednej maske, dosiahol sa tak dynamickejší výzor. Bočná línia liftbacku je pretiahnutá až okolo kufra, akurát nad dymové LED zadné svetlá. Vďaka svojej pozícii relatívne vysoko na poklope kufra poskytujú ľahko rozpoznateľný svetelný podpis. K plynulosti línií prispieva dvojitá anténa zakomponovaná do zadného okna. Laguna Grandtour si ponechala typický strmý sklon zadného okna. Pasažieri sa môžu tešiť z materiálov v interiéri, ktorým bola venovaná úzka pozornosť, hlavne v detailoch (viditeľné prešívanie na palubnej doske, chrómované výduchy ventilácie) a zo zvolených farieb interiéru na väčšie umocnenie pocitu kvality. Tretia generácia Laguny priniesla nový stupeň z potešenia jazdného komfortu použitím kultivovaných dieselových agregátov, veľmi kvalitného podvozku 4Control a izoláciou hluku prenášaného z cesty. Facelift tieto hodnoty posúva ešte vyššie. Exkluzívny podvozok 4Control so štyrmi natáčateľnými kolesami je teraz dostupný s takmer všetkými motorizáciami, takže sprístupňuje potešenie z bezpečnej jazdy širšiemu počtu motoristov. Tento sofistikovaný systém bol po prvý raz predstavený v roku 2008 v modely Laguna GT a neskôr v Lagune Coupé. Jeho najväčšou výhodou sú neporovnateľne lepšie manévrovateľné schopnosti v meste a vysoká stabilita v rýchlych prejazdoch cez zákruty alebo v kritických vyhýbacích manévroch. Systém natáča zadné kolesá pri rýchlostiach menej ako 60km/h opačne ako tie predné a to až do uhla 3,5 stupňa. Znižuje sa tým polomer otáčania, ktorý v Lagune znamená 10,8 m, čo je rovnaký ako má Clio! V rýchlostiach nad 60km/h sa zasa natáčajú v zhodnom smere s prednými. V tejto konfigurácii zatáča auto ako keby bolo na koľajniciach, sledujúc profil zákruty bez najmenšej námahy. Paleta motorových jednotiek prešla technickými úpravami, dôraz sa kládol hlavne na nižšiu spotrebu a vyššiu životnosť. Podpísalo sa to na priemernom znížení spotreby paliva o 0,5 l/100km naprieč celým modelovým radom. Napríklad motor dCi 110 vyprodukuje len 120g CO2 na kilometer, čo zodpovedá spotrebe 4,7 l/100km. Napriek nízkym emisiám je vhodný na dlhé vzdialenosti. Servisné intervaly výmeny oleja sú až každých 30 000km, okrem prepĺňanej benzínovej verzie (každých 20 000km). V spojení s vynikajúcou dynamikou prichádza Nová Laguna s dlhým zoznamom výbavy, vrátane dvoch audio systémov – kmeňového 3D Sound by Arkamys® a luxusného Bose® Sound System – a výberom integrovaných Carminat TomTom® Live alebo Carminat Bluetooth® DVD navigácií, plus Bluetooth® telephony a digitálna pripojiteľnosť Plug&Music. Na všetky modely je poskytnutá trojročná záruka alebo 150 000km, 12 rokov na neprehrdzavenie karosérie. Cena liftbacku začína od 18 290€ a cena za Grandtour od 19 590€.
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook