Menu
  • Malý Picasso
    Malý Picasso
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Malé MPV-čka sa tešia veľkej obľube. Za kompaktnými rozmermi karosérie sa skrýva veľkorysý priestor pre posádku a batožinu. C3 Picasso k nim patrí.

Citröen C3 Picasso 1.6 HDi

Číselné predaje C3 Picassa potvrdzujú, že dizajnéri neurobili pri uvádzaní na trh tohto vozidla chybu, keď mu dali vysoký, na okrajoch mierne zaoblený škatuľkovitý tvar. Celý podvozok je postavený na krátkych previsoch vpredu aj vzadu, čomu napovedá i krátka kapota.

Svojich zákazníkov si získava vďaka nadčasovému dizajnu v podobe rozmerných svetlometov s čírou optikou a hravými kombináciami farieb masky chladiča (trocha chrómu, trocha čierneho plastu a trocha laku karosérie). Je to akoby naozaj rukopis majstra umeleckého diela. Vzadu majster zakončil dielo prudkým sekom veka batožinového priestoru a osadil zadné svetlomety do krajných koncových stĺpikov. V zadnom nárazníku si našli miesto hmlové svetlá a svetlo pre jazdu vzad.

Citröen C3 Picasso 1.6 HDi

Citröen nazýva tento model „Magic Box“, pretože za kompaktnými rozmermi exteriéru sa skrýva magicky veľa miesta v interiéri. Posádka má dostatok miesta hlavne nad hlavami, danú výškou auta. Sedadlá na prvý pohľad nevyzerajú moc pohodlne, no cestovanie v nich nebolo únavné, možno bude prekážať niektorým užívateľom ich tvrdosť, naopak mne sa páčila. Vykrojenie na bokoch sedadiel je minimálne, ale na MPV postačujúce.

Veľa vodičov ocení neskutočné presklenie. Vpredu je dokonca Á-stĺpik rozdvojený pre ešte lepší výhľad, vďaka týmto opatrenia nemá vodič problém s výhľadom na vozovku a posádka zas pocíti vzdušnosť. Azda malý handicap som zaznamenal pri hľadaní odkladacích priestorov na drobnosti, ktoré na danú triedu sú len minimálne a často veľmi plytké.

Priehradka pred spolujazdcom však objemom nesklamala. Chýbali mi aj lakťové opierky. Pomenovanie „Magic Box“ skrýva v názve flexibilitu. Zadná lavica ponúka posuv sedadiel o 150mm, čím rastie objem batožinového priestoru alebo miesto pre cestujúcich, navyše operadlá dokážu meniť sklon. Pokiaľ potrebujete previezť rozmernejší náklad, jediným mechanickým hmatom sklopíte sedadlá a vznikne úplne rovná podlaha. Za zmienku stojí spomenúť bohatú výbavu, do ktorej spadá tempomat, manuálna klíma a autorádio s podporou MP3. Nemusíte mať obavy ani z čitateľnosti digitálneho ukazovateľa rýchlosti v strede. Mení intenzitu podsvietenia v závislosti od intenzity svetla vonku. Jedinou nevýhodou tohto panelu je lacno pôsobiace spracovanie tvrdými plastmi.

Technická vyspelosť v dnešnej dobe ukrajuje riadky kritiky motoristickým novinárom, ktorí málokedy zaznamenajú nejaký preklep vývojárov. V prípade C3 Picassa to je rovnako. Auto sa vydarilo i v technickom smere. Podvozok je vzhľadom na krátke previsy trošku pritvrdený kvôli stabilite, avšak nie nepohodlný. Nerovnosti filtruje a dovnútra neprichádzajú väčšie nárazy.

Zvuková izolácia motora 1.6 HDi v bežnom prevádzkovom režime absolútne uspokojí väčšinu majiteľov, motor prebudí posádku azda len pri prudších rozjazdoch. Vo vysokých otáčkach nielenže je ho počuť, no dosť rýchlo mu dochádza dych. Týmto vozidlám vyhovuje pokojná jazda, prípadne mierne dynamická. Odmenou sa stáva potom nízka spotreba, ktorá sa počas nášho testu ustálila na 5,3 l/100km. Na diaľnici som odmeral 6,1 l/100km.

Spotreba bude ešte určite klesať, pretože náš testovaný model mal len niečo cez 6000km nabehaných, čo znamená pre naftový motor, že je v zábehu. Ako ruka v ruke spolupracujú posilňovač riadenia s prednou hnanou nápravou a podvozkom. Riadenie je veľmi presné a citlivé na každý povel volantu, čo oceníte hlavne pri obchádzaní výmoľov v mestách. Z motora sa dostávajú malé vibrácie do spojky a prevodovky, nie sú však príliš rušivé. Manuálna päťstupňová prevodovka vibrácie vykompenzuje presnými dráhami a dobrým umiestením v stredovom paneli.

Citröen C3 Picasso 1.6 HDi

Citröen C3 Picasso 1.6 HDi je výbornou voľbou pre ľudí s rodinou, ktorí potrebujú často voziť svoje ratolesti a využijú pri tom i variabilitu interiéru.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový / radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 66 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 215 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 173
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 13,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,0 / 4,0 / 4,7
Spotreba počas testu (l/100km): 5,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4078 / 1730 / 1624
Batožinový priestor - min./max. (l): 385 / 1506
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1289 / 407

Ceny

Základná cena: 10 490€
Cena verzie od: 12 490€
Cena testovanej verzie: 12 490€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook