Menu
  • Robota nie!
    Robota nie!
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Azda najstarší model C3 Picasso od automobilky Citroën stále obchádza generačnú výmenu. Po dvoch rokoch vyzrel čas na druhé testovanie. Totiž, malý Picasso zaznamenal jemný facelift a ponúka sa s robotizovanou prevodovkou.

Citroën C3 Picasso 1.6 e-HDi 90

Nech sa zbytočne dlho nezdržujem riadkami o dizajne a interiéri, spracem to do jednej stati. Pri porovnávaní so staršou verziou treba vziať lupu. Respektíve, laik by si myslel, že na test máme len vrcholne vybavený typ, ktorý vyzerá luxusnejšie, než predošlý testovaný model spred dvoch rokov. Ani by sa moc nemýlil.

Skutočne, náš C3 Picasso patrí medzi najdrahšie alternatívy. Veď stačí sa pozrieť zblízka. Zvonka ho zdobia pútavé disky z ľahkých zliatin s rozmerom 17 palcov. Za krásu vďačí hojnému pochrómovaniu a bielej perleťovej metalíze. Napríklad v okolí predných hmloviek, či plastových líšt na bočných dverách sa chrómom nešetrilo. Teraz na tie zmeny. No nech sa prepadnem pod zem, ak klamem, ale najväčší rozdiel oproti staršiemu Picassu sa nachádza na prednej maske auta. Fabrický znak je zakomponovaný do dvoch líšt. Inak nič podstatné. Avšak uznávam, že pravdivý vek výroby tohto modelu málokto uhádne. C3 Picasso nestarne.

Citroën C3 Picasso 1.6 e-HDi 90

Výbornú kondičku si zachováva palubná doska. Citroën podobne ako Renault experimentoval s umiestnením palubných prístrojov a vyšiel z toho podstatne lepšie. Štít stredovej konzoly rozdelený do troch častí prehľadne zobrazuje všetky potrebné informácie o jazde a stave vozidla. S čitateľnosťou by mal problém iba slepec, ale čo je dôležitejšie. V minulosti moderné prevedenia vnímala verejnosť rôzne, dnes dozrel čas a palubná doska získava plusy za risk z minulosti. Skrátka, škaredé a ojedinelé sa stalo dnes pekné a moderné.

[adsense]

Do faceliftu auta sa nedá pridať viac miesta. Kabína pravdepodobne postačí pre väčšinu klientely, čo sa pohodlia týka, ale objem kufra, či odkladacie priestory na dnešnú konkurenciu nestačia. Upravím na jasnejšiu mieru môj posudok. Variabilita interiéru ostala nezmenená, takže sklopenie sedadiel do podlahy a ich posuv, či sklon sú samozrejmosť. Iba základný objem batožinového priestoru a nakladacia hrana neuspokojí pri balení na dovolenku štyroch cestujúcich.

Citroën C3 Picasso 1.6 e-HDi 90

Bohatú výbavu nášho testovaného modelu chválim až na jeden prvok, a pre tento test najdôležitejší. Robotizovanú prevodovku. Tu je treba pečlivo si premyslieť, či je rozumné priplatiť si 1500€ za robota. Mám už niekoľko skúseností s rôznymi prevodovkami, no táto mi asi najviac pripomínala preraďovanie neskúseného vodiča práve vypusteného z autoškoly. A asi prvýkrát tu platí pravý opak ostatných robotov, že manuálne radenie s páčkami pod volantom alebo pákou prevodovky má lepšiu odozvu než automatický režim.

Zabudnite na rýchle šantenie po meste, robotizovanej prevodovke sadne ledva bežné tempo. Možno to znie veľmi kriticky, no v skutku si po dlhšom čase strávenom v premávke zvyknete. Naučíte sa predvídať, kedy zaradí ďalší stupeň. V tento moment platí zásada, nepridávať, ba naopak, trocha pustiť pedál, vtedy sa nekoná žiadne prehupnutie a prerušenie krútiaceho momentu je minimálne cítiť.

Citroën C3 Picasso 1.6 e-HDi 90

Robota odporúčam v krajnom prípade, to jest, keď neviete alebo nechcete preraďovať manuálnou prevodovkou. Inak sa investícia neoplatí z môjho pohľadu. Radšej by som zaškrtal do políčok príplatkovej výbavy rozmerné panoramatické okno roztiahnuté pozdĺž celej plochy strechy, dokonca otvárateľné. Až som preklínal mizerné počasie.

Prečo sa nevenujem motoru pod kapotou? Hádajte, čo pracovalo v útrobách motorového priestoru! Samozrejme, že osvedčený HDi naftiak o objeme 1,6 litra doplnený o systém Start/Stop. V spolupráci s robotizovanou prevodovkou papkal len 5,1 litra/100km.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 8
Zdvihový objem (cm3): 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 68 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 230 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: R / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 174
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 14,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,9 / 4,0 / 4,3
Spotreba počas testu (l/100km): 5,1
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4101 / 1766 / 1670
Batožinový priestor - min./max. (l): 385 / 1506
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1313 / 498

Ceny

Základná cena: 13 290€ ( - 2500€ bonus)
Cena verzie od: 18 290€ ( - 2500€ bonus)
Cena testovanej verzie: 22 970€ ( - 2500€ bonus)
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook