Menu
  • Tisíc kilometrov a ešte ďalej!
    Tisíc kilometrov a ešte ďalej!
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Nemecké prémiové vozidlá BMW si kupujú zákazníci, ktorí nemajú hlboko do vrecka. Prečo potom automobilka ponúka pomerne lacné modely ako je 316d?

BMW 316d

Nie, ja nie som ten typ novinára, ktorý slabšími motormi a výbavami v prémiových automobiloch opovrhuje. Viem presne, prečo sa vyrábajú. Mylne sa domnievate, ak si myslíte, že tieto modely sú určené pre ľudí, ktorí sa chcú ukazovať, no skutočne nemajú na poriadne vyladenú „em trojku“. Keď nazriete do blízkej histórie, tak zistíte, že BMW vždy predávalo prémiovky aj vo výkonovo menej atraktívnych variantoch. Prečo?

Dôvod je prostý! Niektoré veľké firmy s rozsiahlym vozovým parkom často potrebujú autá, ktoré ich svojim výzorom prezentujú, nepotrebujú časté servisné prehliadky a zvládnu extrémne porcie kilometrov. BMW 316d je toho typickým príkladom a ja som si ho na vlastnej koži preveril v tmavo hnedej metalíze s osemstupňovým automatom. Bola to „socka“ na cestách alebo dôstojný hráč?

BMW 316d

Asi by som sa mohol rovno pustiť do opisu z jazdy, nakoľko tento faceliftovaný model prešiel previerkou v redakčnom teste minulý rok vo verzii 318d Touring. Všetky hlavné zmeny v recenzii odzneli. Tu aspoň v krátkosti zhrniem pár faktov konkrétneho modelu. Po exteriérovej stránke je dizajn absolútne dostačujúci. Dynamický, vďaka prvkom z paketu Sportline. Možno by som si dal odstrániť iba nápis „316d“, zo zadného veka kufra, kvôli provokatérom, ktorí vedia, že majú výkonnejšie vozidlo a radi tak schválne na diaľnici zrýchľujú, keď sa ich snažíte predbehnúť.

V interiéri si nájdu miesto na prepravu piati pasažieri, no komfortne sa tradične odvezú štyria. Zo skromnejšej výbavy nechýba nič podstatné. Klíma, polokožené sedačky, infotaiment, tempomat a množstvo iných prvkov nájdete aj v základnej motorizácii 316d. Priplatiť sa dá za lepšie sedačky, nadštandardnú bezpečnostnú výbavu alebo komfortné prvky. Tak môže vzniknúť pokojne luxusný sedan pre najnáročnejšiu klientelu.

BMW 316d

Pod označením 316d sa ukrýva naftový štvorvalec o objeme dvoch litrov, naladený na 85 kW, čo predstavuje 116 koní. Ide teda o najslabšie naladenie dobre známeho motora, ktorý si našiel uplatnenie takmer vo všetkých radách BMW a MINI. V štandarde spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a zadným náhonom. V opcii je osemstupňový automat. Odporúčam si zaň priplatiť, je fakt skvelý a poradí si i v takomto naladení.

Štartovanie sprevádza trošku hlučnejší prejav zvonka, no vnútri sú pazvuky z motorového priestoru slušne izolované. Normálne jazdenie v pracovných otáčkach uši nepočujú a výjazdy otáčkomeru k obmedzovaču len stupňujú zvuk do prijateľnej roviny. Prejavuje sa skrátka ako čistokrvný diesel. Bavorský sedan som skúšal vo všetkých podmienkach. Od mestských „behačiek“ po úradoch, po dlhotrvajúce jazdenie diaľnicami. Takmer tisíc kilometrov v tomto režime vyústilo k priemernej spotrebe 5,2 litra na 100 kilometrov. A ešte stále nebola nádrž prázdna, takže vodič sa nemusí často zastavovať na čerpacej stanici.

BMW 316d

Samozrejme, zo spomínaného výkonu netreba očakávať zázraky na ceste. Skúšal som aj dynamickú jazdu, ale rýchlo ma omrzela. BMW 316d obstojne zrýchľuje, ale zo 116 koní skrátka nedostanete trhač asfaltu. To však neznamená, že v kolóne nevie predbehnúť pomalšie vozidlá šikovne a za krátky čas. Práve naopak! Pomáha mu v tom krútiaci moment 270 Nm dostupný už od 1250 ot./min. Dobrý záťah začína poľavovať niekde za rýchlosťou 120 km/h. Napriek tomu sa vie v lineárnom tempe dostať na svoju maximálku 204 km/h a pokojne ju udržiavať.

Povestná radosť z jazdy ostáva zachovaná vďaka výbornej práce podvozka a riadenia. Sedan pekne reaguje na pokyny natočenia volantu a stláčanie plynu. Akurát som nevidel praktický zmysel vo voľbe jazdných režimov, hlavne toho športového. Posilňovač sa mi zdal byť skoro rovnako tuhý ako v komfortnom móde. Elektronika iba mierne upraví asistenčné systémy, no tie ostávajú aj v Sport+ režime v pohotovosti.

BMW 316d

Hoci sa 316d predáva iba so zadným náhonom, neznamená to výhodu pre manažérov vyhľadávajúcich driftérske služobné auto. V tomto prípade ide skôr o lepšie jazdné vlastnosti v kosení zákrut, kedy bavorský sedan rád zabočí viac ako konkurenčný Nemec so štyrmi kruhmi na kapote a s predným náhonom. Šmýkanie bokom bude možné iba na klzkom povrchu, ideálne na snehu.

BMW 316d je dokonalým príkladom kvalitného vozidla do firmy, ktoré potrebujú reprezentatívne autá na zdolávanie veľkých porcií kilometrov. Aj zamestnanci budú mať o dôvod viac ostať v práci.

Cenník BMW rad 3 Technické údaje BMW 316d

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook