Menu
  • Najmenšie BMW so šiltovkou
    Najmenšie BMW so šiltovkou
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Označovanie typových radov BMW sa v posledných rokoch výrazne rozčlenilo o párne číslice. Vznikli dvojkové a štvorkové rady. Tým pádom sa vyplnili chýbajúce číslice po radu sedem a pre dvojku sú určené hneď štyri modely.

BMW 220i Cabrio

Pred niečo viac ako rokom stvoril modelovú radu 2 typ 2 Coupé, nasledovalo Cabrio a neskôr Active Tourer a najnovšie už aj Gran Tourer. Prvé dva z menovaných sú nástupcami predošlého radu jedna, a Toureri sú úplne nové MPV modely s predným pohonom. My sme si na test vybavili Cabrio s preplňovaným benzínovým dvojlitrom, ale v hľadáčiku máme neskôr aj MPV.

[adsense]

Keďže klope leto na dvere, BMW 220i Cabrio sa nám celkom do harmonogramu testov nových vozidiel hodilo. Paket Sport Line, plátenná elektricky sklopná strecha a doplnková výbava tohto Cabria zvýrazňuje zábavný potenciál na dlhé letné dni. BMW má aktuálne v ponuke tri kabriolety a jeden roadster. Práve dvojka je najkompaktnejšia, žeby aj najlepšia?

BMW 220i Cabrio

Rozmerovo Cabrio na dĺžku moc nepreháňa, viac sa tiahne do šírky a k zemi. Oproti vyšším radám a vlastne aj jednotkovému hatchbacku má jedinečnú prednú masku s charakteristickými „žiabrami“. Zadné svetlomety dostali tiež inú štruktúru osvetlenia ako príbuzný hatchback. Čierna plátenná strecha možno nepôsobí na aute najlepšie, no jej výhody si vysvetlíme o pár riadkov nižšie.

Než uvidíte typický bavorský interiér, tak sa musíte usadiť do kvalitných kožených sedačiek, ktoré sú uchytené k podlahe dosť pri zemi. Skôr do nich padáte ako nastupujete, no potom už zisťujete, že posed za volantom navodzuje dynamický pocit, ten ešte viac podčiarkuje paket Sport Line. Je zbytočné zapodievať sa dlho spracovaním, či logistikou usporiadania prístrojov. Je to klasické nové BMW, čiže na ovládanie multimédií slúži bezproblémový iDrive. Do príplatkov môžete vyberať z množstva bezpečnostných asistentov, komfortných doplnkov alebo rozličných materiálových povrchov.

BMW 220i Cabrio

Áno, tento kabriolet je štvormiestny, nemusím však asi zdôrazňovať ako sa tým myslí realita. Na predných sedačkách vodič a spolujazdec nastavujú sklop operadiel, sklon sedadla, výšku, vzdialenosť a taktiež vedia oboprieť stehenné svalstvo. Sedí sa tu veľmi dobre. Na hlavu ostáva miesto vpredu aj osobám s výškou 180 cm, to vďaka nízkemu posedu. Kombinácia vodiča a spolujazdca sluší BMW 2 Cabrio najlepšie, pretože dozadu môžete jednoduchou manipuláciou vložiť štít proti prievanu. Jeho výhodu oceníte najmä na diaľnici, 130 km/h rýchlosť znamená pre vaše vlasy iba jemný vánok.

Zadné sedačky si viem predstaviť obsadením malej sexi kočky, prípadne dvoch, ale ich výška nesmie presiahnuť 165 cm. Iným osobám a postavám tieto sedadlá neodporúčam. Po prvé v nich neusedia, a po druhé skysnuté tváre z nepohodlia by kazili imidž tomuto BMW pri stiahnutej streche. Aerodynamika nie je tiež prívetivá k osobám vzadu, počas otvorenej strechy prievan rozcuchá aj tú najodolnejšiu frizúru, pričom postačí rýchlosť 80 km/h.

BMW 220i Cabrio

Kým v bežných vozidlách s pevnou strechou vyhľadáva zákazník v prvom rade viacúčelové hodnoty, tak kabriolety patria medzi tie typy, kde sa toleruje jednostrannosť. Túžite si užívať holé nebo nad hlavou a všetky ostatné pozitíva sú už bonus. S BMW 2 Cabrio dostanete okrem krásnych chvíľ za volantom aj kvalitu, výborné jazdné vlastnosti a stopercentnú tuhosť karosérie odolnú voči výmoľom na cestách.

Stačí, ak ho bude poháňať nami testovaný dvojliter dopovaný turbom a spaľujúci benzín. Stačí tu iba zadný náhon. Stačí i výkon 135 kW. Jednoducho stačí! :)

BMW 220i Cabrio

BMW s označením 220i Cabrio je druhá slabšia varianta, samotný výkon je však na daný model dostatočne dobrý, aby odpichlo Cabrio z križovatky razantne. Deficit sily nepocítite, hoci horibilné tlaky do sedadiel v tejto motorizácii nehľadajte. Ale ako som vravel vyššie, toto je kabriolet, tu nezáleží na brutálnom výkone.

Podstatnejšie sú jazdné vlastnosti a tie ani v tomto modeli nemôžem hodnotiť inak ako nadpriemerne dobré. Prestriedal som už niekoľko kabrioletov, ale ani jeden nemal tak dokonale zvládnuté odpruženie ako práve BMW 2 Cabrio. V komfortnom režime nenaskakuje na cestách, v športovom akoby sa odľahčilo o 200 kg, tak dobre sa vrhá do zatáčok. A tá tuhosť! Ani malinký náznak vŕzgania, aspoň za novoty pôsobí toto Cabrio mimoriadne vyspelo.

BMW 220i Cabrio

Plátenná strecha má len jednu nevýhodu, na BMW vyzerá ako natiahnutá čierne šiltovka, no na druhej strane uberá z prebytočných kíl, čo prispieva k lepším jazdným vlastnostiam. Do kabíny sa hluk neprenáša o nič viac ako pri kovovej konštrukcii a odolnosť voči počasiu je dozaista na vysokej úrovni. Sklopenie trvá do 20 sekúnd a manipulovať s ňou viete aj v rýchlosti okolo 45 km/h. Natiahnutý čierny „šilt“ neodhalil zhoršené pocity z jazdy po nerovnostiach, uzavretá kabína je rovnako kvalitne tuhá ako pri stiahnutom stave.

[adsense]

Kúpiť, nekúpiť? To je otázka pre určitú menšiu skupinu zákazníkov, nie národ. Aby ste si kúpili BMW 2 Cabrio, nemusíte vyhrať v lotérii alebo privatizovať polku Slovenska, jeho nadobúdacia cena začína už na cene 33 000€. Rolu rodinného vozidla určite nesplní, no ako druhé auto poslúži veľmi dobre. Hodí sa do mesta, na cesty za oddychom a v prípade výkonnejšej motorizácie si určite užijete nejeden prechod na Pezinskej Babe.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1997
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 135 / 5000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 270 / 1250 - 4500
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 8
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 231
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,9 / 5,1 / 6,5
Spotreba počas testu (l/100km): 7,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4432 / 1774 / 1413
Batožinový priestor - min./max. (l): 280 / 335
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1530 / 470

Ceny

Základná cena: 33 000€
Cena verzie od: 36 400€
Cena testovanej verzie: 53 587€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.
Comment 1
  • Jozo Slansky

    Minule som také niečo skúšal v AAA, veľká radosť z jazdy!

Leave a Comment

Facebook