Menu
  • Žiadna chyba
    Žiadna chyba
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Audi ako jediný výrobca má hneď dvoch zástupcov terénnych kombíkov v prémiovom segmente označených A4 Allroad a A6 Allroad. Menšieho som si požičal na test v konfigurácii s dvojlitrom TDI a S-Tronic prevodovkou.

Audi A4 Allroad 2.0 TDi Quattro S-tronic

Nové Audi A4 Allroad nie je neznámy pojem. Na rozdiel od Mercedesu, ktorý prvýkrát predstaví relevantného konkurenta k Audi, tak A4 Allroad stačilo prejsť do druhého generačného strihu. To sa určite, okrem iného, prejaví na dôvere zákazníkov pri rozhodovaní, ktorý model kúpiť. Po dizajnovej stránke je Allroad akoby dobrodružnejšie oblečený Avant.

Opticky i rozmerovo má o pár centimetrov do všetkých strán navrch. Čierne oplastovanie karosérie zospodu musí byť na takomto aute riadne vidieť a spĺňať svoj účel. Zároveň sa však dizajnérom podarilo docieliť elegantnejší vzhľad vďaka striebornému dekóru na prednom a zadnom nárazníku. Veľká chrómovaná maska so štyrmi kruhmi a LED svetlometmi dodávajú ultramoderný dynamický postoj.

Audi A4 Allroad 2.0 TDi Quattro S-tronic

Modelový rad A4 mám v aktuálnej generácii zmapovaný vo verzii Sedan aj Avant. Predpokladal som, že Allroad nebude dramaticky odlišný. Vo svojej podstate sú všetky A4 zhodné, čo sa zhotovenia a tvarovania týka. Rozdiely som narátal iba dva. V Allroade sa sedí o nejaký ten stupienok vyššie v základnej pozícii. No je to takmer na nerozpoznanie s Avantom, nakoľko vodič si vie nastaviť pozíciu tak, aby neprerastal rukami volant a nemal pocit, že sedí v SUV alebo kamióne. Druhý rozdiel sa naskytol pri pohľade na volič jazdných režimov, pribudol totiž mód Off-Road.

Na zadnej lavici odvezie A4 Allroad v stiesnenejšom priestore dve osoby na krajných sedadlách. Chýbať im nebude miesto na nohy ani hlavu, avšak rozhodne nenadobudnú pocit veľkopriestorového kombi. Zázračným objemom nedisponuje samotný batožinový priestor. Tých 505 litrov v základe však absolútne postačí na zbalenie sa do hôr, na lyžovačku alebo klasickú rodinnú dovolenku k moru s deťmi. Odporúčam priplatiť si za elektrické otváranie veka kufra. Do prémiového auta to jednoducho patrí.

Audi A4 Allroad 2.0 TDi Quattro S-tronic

Testovaný exemplár dostal pod kapotu dvojlitrový naftový štvorvalec 2.0 TDI s automatickou sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic. Pohon sa prenášal na obe nápravy pomocou systému Quattro. Rovnaký motor i prevodovku som testoval v Avante pred pár mesiacmi, kde sa spolupráca medzi hlavnými členmi pohonného ústrojenstva osvedčila až na rozbehy. Bol som zvedavý, či Allroad prebralo rovnaké neduhy.

Akustická pohoda v kabíne patrí k tým najlepším v danej triede automobilov. Veď ono import Audi veľavýznamne vychválil nový model A4  na slovenskej prezentácii za nízky aerodynamický odpor. Ja som si to v testoch potvrdil, avšak kvôli dobrým hodnotám boli „zostrihnuté“ tiež spätné zrkadlá, ktoré toho moc na malej zrkadlovej ploche nepremietnu z diania vzadu. Preto sa oplatí investovať pár stoviek euro za parkovaciu kameru. Vyhnete sa tak odretiu hliníkových diskov pri tesnom parkovaní k obrubníku.

Audi A4 Allroad 2.0 TDi Quattro S-tronic

Výkon 140 kW plne postačuje na bežnú jazdu mestom, mimo neho i po diaľnici. Dynamika končí niekde za diaľničným limitom, kde silný záťah strieda už pozvoľný. Allroad dokáže zajazdiť približne rovnakú spotrebu ako Avant, pokiaľ doslova nenakladáte kameň na plyn. V číslach vyjadrené od 6,3 litra vidieckym tempom po 7,7 litra svižným diaľničným tempom.

Dobré hodnoty spotreby má na svedomí samotná prevodovka. Posledný siedmy stupeň je totiž dlhý, pri 130 km/h toči motor iba 1700 ot./min. Na tomto automate sa mi nepáčili kostrbaté rozjazdy pri poslednom teste. Allroad má však zrejme elektroniku nastavenú o niečo citlivejšie, pretože prevodovka reagovala na jemné stláčanie plynu oveľa lepšie. Ostatné režimy radenia a podraďovania sú rovnako promptné ako v Avante. Bol som teda maximálne spokojný.

Audi A4 Allroad 2.0 TDi Quattro S-tronic

Terénny Allroad bol stvorený hlavne pre zákazníkov s aktívnejším životným štýlom, ktorí radi cestujú po nespevnených cestách k chatám alebo do lesa. K tomu bol prispôsobený volič jazdných režimov nazývaný Audi drive select. Disponuje voľbou „off-road“. Po jeho aktivácii zladí riadiacu jednotku motora s prevodovkou, riadenie, prípadne príplatkový adaptívny podvozok alebo aj asistenčné systémy ako ABS, ESP a pod.

V reálnom teste obstál Allroad veľmi dobre, no pomáhali mu k lepšej trakcii zimné pneumatiky. V každom prípade, výjazdy na šmykľavý povrch, prejazdy jamami s vodou alebo mierne blatové koľaje, sú pre A4 Allroad absolútnou banalitou. Na hranice terénnych možností natrafíte až pri zlom odhadnutí svetlej výšky vozidla. Hoci máte k dobru 3,5 centimetra na viac, dlhý rázvor náprav nedovoľuje zobrať toto terénne kombi ďalej ako do vyjazdenej poľnej cesty.

Audi A4 Allroad 2.0 TDi Quattro S-tronic

Podvozok výborne eliminuje nárazy z cesty. Do kabíny sa prenášajú iba tlmené zvuky. Za tuhosť karosérie ako aj komfort pre cestujúcich si zaslúži pochvalu. Len pre istotu vysvetľujem, že adaptívnym podvozok neznamená vzduchový. Napriek tomu sa netreba báť, že by bolo Audi A4 Allroad nemecký kostitras.

Na záver môžem iba pozitívne zhodnotiť terénne ladené kombi a vrelo odporučiť zákazníkom, ktorí majú šancu vysoliť zaň najmenej 41 100€. Dostanú auto s výbornými jazdnými vlastnosťami, ktoré sa navyše dokáže popasovať s miernym terénom. Dizajnovo taktiež viac padne do oka ako klasický model A4 Avant.

Cenník Audi A4 Allroad Quattro

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1968
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 140 / 3800 - 4200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 400 / 1750 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 220
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,7 / 4,8 / 5,1
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3 - 7,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4933 / 1874 / 1455
Batožinový priestor - min./max. (l): 505 / -
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1715 / 530

Ceny

Základná cena:
Cena verzie od:
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook