Menu
  • Konečne zmena
    Konečne zmena
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Do obľúbenej a preplnenej nižšej strednej triedy automobilov pribudol nový prírastok od automobilky Alfa Romeo. Giulietta stavia latku celkom vysoko charizmatickým výzorom a špičkovou technikou.

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm

Krásna Giulietta z diaľky pripomína MiTo, avšak veľkostne ho ďaleko predbieha. Skvostný dizajn láka nežné polovičky, pomenovaním ich vábi ešte viac. Dizajn pôsobí ohromne, zaujme rozmerný trojuholníkový „ňufák“, po krajoch chrómovaný a na vrchu osadený emblémom automobilky. Takisto predné svetlomety slzovitého tvaru s denným LED podsvietením nenechajú človeka na pokoji.

Z boku, už tradične nájdete len jednu kľučku dverí, tá druhá kľučka pre zadné bočné dvere má zakamuflované miesto vedľa okna. I keď tento dôvtipný prvok Alfa praktizuje vyše desať rokov, stále to laikov mýli, že sa jedná len o trojdverové auto. Majstrom – dizajnérom sa podľa nás najviac vydarila zadná časť. Neskutočne príťažlivo pôsobia na človeka zadné svetlomety tiež s LED-diódovým podsvietením, avšak usporiadanie svetielok v podobe bambitky je naozaj vkusný a neopozeraný detail. K tomu si pridajte na spodku nárazníka jeden výfuk po každej strane s pochrómovanou koncovkou a máte dokonalý hatchback pre každodenné jazdenie.

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm

To, že je Giulietta krásna, nikto nepoprie, ale v minulosti sme boli zvyknutí, že dizajn šiel na úkor praktickosti. V prípade Giulietty si Taliani povedali – dosť! A vytvorili veľkorysý priestor ako pre posádku, tak i pre batožinu. Výhrady nemám k odkladacím priestorom, ba naopak chválim veľkú schránku pred spolujazdcom, ktorá pojme tri litrové fľaše. Ďalej sú odkladacie plochy po bočných dverách, v posuvnej lakťovej opierke i pod ňou, kde sa nachádzajú dva držiaky na nápoje. Toto v type 159 nenájdete ani omylom.

Do textu sa vždy hodí troška kritiky, ktorá sa dotkla stvárneniu trojramenného volantu. Možno ide iba o subjektívny pocit, ale stred volantu je zbytočne vypuklý a veľmi pripomína staré modely značiek. Držanie a veľkosť vyhovuje, a to je dôležitejšie. Stredový panel je zmes dokonale prepracovaných tlačidiel, niektoré s protisklzovou obrubou. Niektoré tlačidlá pochádzajú aj z Lancie Delta. Pri opise nemožno nespomenúť unikátne presnú radiacu páku a jej kovovú hlavicu.

Nazrime pod kapotu. Ukrýva tam známy a osvedčený naftový dvojliter s priamym vstrekovaním, dopovaný turbom. Oproti iným modelom, v Giuliette sa nebojte odhlučnenia. Či je studený, alebo zohriaty, nevyrušuje posádku, naopak znie príjemne tlmene. Výkonový potenciál v číselných hodnotách nájdete v tabuľke, ja sa sústredim na dojmy.

„Júlia“ ponúka tri režimy nastavenia motora, nazývaného DNA, ktorý mení sa jeho charakter. Ovládač sa nachádza pred radiacou pákou. Skratka dokonale vystihuje podstatu systému. Prestavením do jedného z režimov auto naozaj akoby zmenilo DNA. Najväčší rozdiel je v nastavení medzi N a D. Zatiaľ čo stupeň N vyhovuje v bežnej premávke najviac, presunutím do D zmení Giulietta natoľko vlastnosti motora, že máte pocit dvakrát výkonnejšieho vozidla.

Jednoducho – raketa! Potom treba dávať pozor na radary, hliadky a rešpektovať ostatných účastníkov premávky, pretože v záchvate rýchlosti sa menia veci za oknom na rozmazaný fľak. Na škodu veci sklame podvozok. Nie, že by nestíhal motoru, skôr ide o náklony v zákrutách, ktoré vyzerajú nebezpečne, no pneumatiky a stabilizačný systém drží auto pod kontrolou. Taktiež núdzové brzdenie vyvoláva zbytočne veľký náklon smerom dopredu, pričom zadné kolesá sú pocitovo vo vzduchu. Možno to je spôsobené váhou motora. Onedlho si vyskúšame verziu s benzínovým motorom a uvidíme, či bude cítiť rozdiel.

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm

Značka Alfa Romeo s modelom Giulietta dáva verejnosti na vedomie, že nepohrdne aj novými klientmi, ktorí jazdili na vozidlách vyrobených z inej krajiny a boli zvyknutí na praktickosť. Konečne môžete mať krásne charizmatické auto s výborným priestorom. Pozabudlo sa iba na výšku nakladacej hrany batožinového priestoru. Tá ostala verná starším súrodencom značky, chýba aj kľučka pri otváraní.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový / radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1956
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 125 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 350 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 218
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,8 / 4,1 / 4,7
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4351 / 1798 / 1465
Batožinový priestor - min./max. (l): 350 / -
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1320 / 505

Ceny

Základná cena: 16 990€
Cena verzie od: 24 990€
Cena testovanej verzie: 27 950€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook