Menu
  • Ako nepredať auto pod cenu
    Ako nepredať auto pod cenu
    • | Komentáre
    Nemyslíš? Zaplatíš. Autor videotutoriálov hľadal auto zrelé na generálku, no vďaka nedbalosti bývalého majiteľa kúpil prakticky bezproblémový kus za 1/3 jeho reálnej hodnoty.

Ako nepredať auto pod cenu

Alex Palmeri z YouTube kanálu Legit Street Cars úmyselne hľadal pokazený Mercedes C 63 AMG generácie W204, aby mohol nakrúcať videonávody na jeho opravy. Do užšieho výberu sa nakoniec dostali dva kusy. Jeden nabúraný za $13 000 a druhý za $8 500, ktorý mal v technickom preukaze záznam ,,rebuilt title‘‘. V Amerike to znamená, že dané vozidlo bolo odborne opravené po nehode. O odbornosti opráv však Alex Palmeri pochybuje. Podľa jeho slov v niektorých štátoch USA nepoškodené čelné sklo úplne stačí na to, aby bolo auto vyhodnotené ako ,,odborne opravené‘‘. Ďalším problémom, ktorý bývalý majiteľ spomínal, bol modrý dym po naštartovaní. Domnieval sa, že ide o ten najhorší scenár – prasknuté tesnenie pod hlavou valcov a motor je jednoducho na odpis. Taktiež prípadných záujemcov upozornil, aby si pripravili odťahovku, pretože auto je nepojazdné.

Alex sa, samozrejme, rozhodol pre kus s poškodeným motorom a nasledovala prehliadka auta pred kúpou, ktorá ale prebiehala úplne opačne, ako keď si kupujete pekné zachovalé auto. Kládol majiteľovi otázky tak, aby sa uistil, že je motor skutočne pokazený a bude na ňom čo opravovať. Začať prehliadku, kým je motor studený, je rozumný krok, pretože sa prejaví väčšina jeho problémov. Presne v tomto momente Alex zistil, že problém asi nebude taký vážny, ako sa na prvý pohľad zdalo. Vidlicový osemvalec pod kapotou mal hladký chod, nedochádzalo k jeho prehrievaniu a ani problémom s mazaním. Usúdil, že odťah nie je potrebný a rozhodol sa odviezť si auto po vlastnej osi domov. Po hlbšej diagnostike vyplával na povrch skutočný problém. Modrý dym idúci z výfuku mal na svedomí pokazený termostat chladenia – súčiastka v hodnote $100.

Typickým príznakom prasknutého tesnenia pod hlavou valcov je modrý dym, pretože dochádza k prieniku motorového oleja a chladiacej kvapaliny priamo do valcov, kde dochádza k ich nechcenému spaľovaniu. Pri oprave je preto potrebné prečistiť chladiaci a mazací okruh. Ďalším úkonom je výbrus dotykových plôch hlavy valcov a motorového bloku, aby nedochádzalo k netesnostiam. Takáto oprava je časovo náročná a v istých prípadoch nerentabilná. Nový motor pre toto C 63 AMG stojí $52 000 pričom ceny ojazdených kusov, ktoré majú v technickom preukaze záznam ,,clean title‘‘ (nebúrané), sa pohybujú v rozmedzí $20 000 až $23 000. Nečudo, že sa ho preto rozhodol čím skôr zbaviť.

Ale ako sa vraví, nič sa neje také horúce, ako sa uvarí. Ponaučenie z tohto príbehu plynie pre obe strany. Dôkladne preverujte stav vozidla ako pri kúpe, tak aj pri jeho predaji. Pokiaľ si nie ste istí svojimi znalosťami, nechajte auto skontrolovať v nezávislom autoservise. Internetové fóra často robia z komára somára – podobne, ako keď vám začne tiecť z nosa a na internete sa dočítate, že s touto diagnózou do dvoch dní zomriete. Bývalý majiteľ zbytočne prerobil peniaze za v podstate bezchybný stroj a Alex Palmeri naopak zarobil na jeho nedbalosti.

 

Podobné články
Autor
Ján Kolbenhayer

Ján Kolbenhayer

Pôvodne chcel byť pilotom, ale keďže miluje všetko, čo vonia benzínom, smrdí naftou a tvorba mediálneho obsahu mu ide lepšie, než matematika, rozhodol sa stať motoristickým novinárom. Jazda športovým autom po zakrútených okreskách mu dáva aspoň trochu pocit, že pilotuje stíhačku.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook