Menu
  • Prichádza nabitý technológiami
    Prichádza nabitý technológiami
    • | Komentáre
    Seat si neláme hlavu nad miestom predstavenia nejakého nového modelu. Dnes nás pozval priamo do Porsche Slovakia na Vajnorskej, kde prebehla tlačová konferencia tretej generácie Seatu Leon.

Seat Leon

Ak sa vám nevie vybaviť v mysli okamžite model Leon, stačí si zaspomínať, či ste ho niekedy nezahliadli v spätnom zrkadle s blikajúcimi majákmi. Používa ho totiž polícia Slovenskej republiky. Naši pomocníci a ochrancovia zákona však zatiaľ jazdia na druhej faceliftovanej generácii. Tretia je o kus novšia.

Španielska automobilka dlhodobo patrí pod koncern VW, no to sa nijako neodzrkadľuje na konzervatívnom dizajne. Je to vlastne jediná značka, ktorá v sebe spája viac temperamentu, než praktickosti, i keď Leon je dokonca praktický kompakt.

Po vzoru aktuálnej módy odeli hatchback do kabáta s ostrými hranami. Silueta modelu ostala totožná s druhou generáciou, dizajnéri svoje perá zamerali na detaily. Výsledkom sa stáva športovo ladené praktické päťdverové vozidlo, ktoré nenechá len tak na pokoji oči. Maximálne sa treba pohrať s výberom odtieňu farby. Osobne si myslím, že v bielej nevynikne, teda aspoň od výroby. Väčšia kombinácia s čiernymi doplnkami zatraktívni auto.

Seat Leon

Leon prichádza s množstvom inovatívnych prvkov v oblasti bezpečnosti a multimédií. Ako prvý v segmente dodáva predné plne LED-iódové rekleftory. Oproti staršej generácii schudol o 90kg, v základnej verzii pohotovostná hmotnosť činí 1113kg. Bude sa vám páčiť paleta ponúkaných motorov.

Agregáty sú iba preplňované, žiadny atmosférický trojvalec MPi. V benzínovej sfére to znamená 1.2 TSI v dvoch výkonových verziách 63 a 77kW, 1.4 TSI tiež v dvoch vyhotoveniach(90 resp. 103kW) a vrchol tvorí 1.8 TSI so 132kW. Paleta naftových motorov zahŕňa obľúbené objemy 1.6 TDi (66kW a 77kW) a 2.0 TDi (110kW a 135kW). Leon sa mi tak zapáčil, že som si vzal na test rovno verziu s motorom 1.6 TDi, takže sledujte rubriku testy, tam sa dozviete domnienky z jazdenia a spotreby. Na opis sú dôležitejšie prvky bezpečnosti.

[adsense]

 Poznáme dva druhy bezpečnosti v automobilovom slovníku, aktívne a pasívne. Tie aktívne pomáhajú zabrániť kolízii (asistenčné systémy), pasívne zmierňujú následky nehody (airbagy). Leon bude v každej verzii obsahovať 7 airbagov, vrátane kolenného pre vodiča. Z aktívnych má v základe ABS, stabilizačný systém a protipreklzový systém. Za príplatok sa dá prikúpiť aktívny asistent zachovania jazdného pruhu, ktorý číta pruhové čiary a ak zistí odchýlku smeru jazdy v pruhu, okamžite jemne vyrovnáva smer.

Seat Leon

Zaujímavý prvok výbavy môže byť systém rozpoznania únavy vodiča. Ten „sleduje“ pohyby volantu. V prípade zistenia, že vodič vykazuje únavu, odporučí mu akustickým a vizuálnym signálom odstaviť auto a odpočinúť si. Asistent diaľkových svetiel vraví sám za seba, ide o automatické prepínanie svetiel, keď inštalovaná kamera v čelnom skle indikuje protiidúce vozidlo, stlmí diaľkové svetlá na stretávacie.

Na svoje si prídu fajnšmekri multimédií. Od výbavy Style má Leon sériovo dotykový Media system s 5-palcovým dotykovým displejom. Samozrejmosťou je USB a Aux-IN rozhranie, či podpora SD kariet. Ďalej sa nezabúda ani na audioaparatúru s deviatimi reproduktormi, vrátane Subwoofera v kufri, mimochodom o 30 litrov väčším objemom, než predchodca, teda 380l.

Základná cena Leonu začína na cifre 11 990€ za 1.2 TSI 63kW a výbavu Entry. Viac bude asi zaujímať zákazníka druhý stupeň Reference, tam rovnaká motorizácia začína od 13 290€. Viac informácií o aute sa dozviete z redakčného testu budúci týždeň

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.
Comment 1

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook