Menu
  • Ozajstné sport-coupé
    Ozajstné sport-coupé
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Milovníci južanských kriviek sa dočkali v poradí druhej karosárskej varianty Seat Leon. Za menom dostal ešte dve písmenká „SC“, čo napovedá, že prišiel o dvoje dvere. Máme dočinenia so športovejším Leonom.

Seat Leon SC FR 1.4 TSI 103 kW

Neubehlo veľa mesiacov od uvedenia päťdverovej verzie Leona a svetlo sveta uzrel Leon SC s oveľa ostrejšími a dynamickejšími líniami ako kedykoľvek predtým. A táto trojdverová červená kráska dostala v našom prípade aj športový packet FR (Formula Racing) s pútavejšími prvkami exteriéru. Dobre, mne osobne sa nepáčil náš testovaný kúsok, import ho polepil nevkusnými čiernymi nálepkami a ani čierne disky nesadli. Ale nebojte sa, ak zdieľate môj názor, v showroome takýto typ neuvidíte.

Ak si odmyslím škaredé polepy, vidím pred sebou ozaj dynamickejší hatchback, ideálny pre mladých ľudí plných temperamentu, ale ani pre starších seniorov nemusí byť zlá voľba, stačí aby len siahli po klasickej „neopaketovanej“ variante a budú mať pekné, kompaktné a zároveň celkom praktické auto.

Seat Leon SC FR 1.4 TSI

Palubná doska bola opäť jeden veľký omyl, akosi mi tá červená v kombinácii s čiernou nesedí, aspoň v danom prevedení. Na fotkách skrátka vidíte ako si nemáte Leon SC objednať. Po stránke ergonómie nie je toho veľa na vytýkanie, no predsa nezabudnite, že trojdverák má príliš veľký uhol otvorenia dverí, teda v úzkych parkovacích miestach budete potrebovať trpezlivosť a mierne akrobatické schopnosti pri vystupovaní. To isté platí o načahovaní po bezpečnostnom páse, hodil by sa tu dáky podávač. Inak iba tlieskam, sedačky telo obopnú perfektne, nastavenie klímy, rádia, tempomatu ide podľa vzoru VW, čiže striktná ergonómia a kvalitné spracovanie.

[adsense]

Myslím, že zamýšľať sa nad zhoršenými podmienkami sedenia na druhom rade sedadiel prakticky nemá význam. Toto auto nechce plniť úlohu rodinného hatchbacku, na ktoré sa kladú nadpriemerné požiadavky. Horko-krvný krásavec si radšej vyjde na dlhý výlet s dvoma pasažiermi na palube a na zadnú lavicu posadí skôr domáceho miláčika prípadne neplánovane narodené dieťa. Keby náhodou prišlo na prevoz viacerých osôb, vedzte, že do 175 cm sa nebudú sťažovať ani na dlhé trasy, s pribúdajúcimi centimetrami výšky porastie ich nespokojnosť. Batožinový priestor ostal nezmenený, pojme 380 litrov.

Seat Leon SC FR 1.4 TSI

Trojdverový Leon dostáva pod kapotu všetky motorizácie ako väčší pätdverák, akurát sa počíta, že bude o čo-to agilnejší, keďže sa znížila výška vozidla (cca 15 mm) , rázvor (35 mm) a váha v priemere o 25 kg. Nami testovaný exemplár poháňal agregát 1.4 TSI naladený na 103 kW a neskutočne mu svedčal. Ešte tu je na výber silnejší motor 1.8 TSI, ale to by bolo už len plytvanie vašimi zdrojmi a prenechal by som ho fajnšmekrom. Rozumnejšia voľba je práve tá naša. Chcete vysvetlenie?

Je tu asi niekoľko zásadných pozitív, ktoré by ma presvedčili o kúpe tohto motora. Prvou z nich je riadny ťah od spodných otáčok až skoro po maximum (hore troška stráca). Vyjdite si s ním na diaľnicu, dorazte na povolený limit a pozrite sa na otáčkomer. On točí iba niečo málo cez 2000 ot./min. pri tejto rýchlosti. Nežartujem, a pri 160 km/h mu stačí 3000 ot./min. Potom sa netreba čudovať, že aj vo vyšších rýchlostiach nestráca dych a ochotne zatlačí vašu chrbticu do operadiel. V neposlednom rade obrovskou výhodou ostáva perfektná spotreba, ja som dosiahol 5,7 l/100 km a vôbec som sa s Leonom SC nemaznal.

Seat Leon SC FR 1.4 TSI

Najnovšiu generáciu Leona testujem v tomto roku už tretíkrát, bolo by klišé opäť dôrazne vypisovať výborné jazdné vlastnosti. V krátkosti by som len zhrnul, že Seat má zle časy za sebou, jeho modelový rad ožíva, krášli sa a zároveň získava späť obľúbenosť. Po Alhambre je Leon  ďalší najlepší model značky v mojom zmýšľaní.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1395
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 103 / 4500 - 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 250 / 1500 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 211
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,4 / 4,5 / 5,2
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4271 / 1816 / 1444
Batožinový priestor - min./max. (l): 380 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1231 / 489

Ceny

Základná cena: 12 890€
Cena verzie od: 16 490€ (17 490€ - FR)
Cena testovanej verzie: 19 019€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook