Menu
  • V lete kabrio, v zime coupé
    V lete kabrio, v zime coupé
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Celoročné kabriolety neboli vždycky samozrejmosťou. Dalo by sa povedať, že jedným z priekopníkov medzi neprémiovým segmentom bol v roku 2004 práve Peugeot 307 CC, ktorý nadviazal na úspech menšieho brata 206 CC.

Jazdený Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

Pevná skladacia strecha, štyri plnohodnotné sedačky, veľmi slušný objem batožinového priestoru a strašne príťažlivý exteriér. Práve tieto črty urobili z Peugeotu 307 CC jedného z najobľúbenejších a najpredávanejších kabrioletov. Ako sa však toto auto chová po dvanásťročnom užívaní? To som zistil asi pred dvoma mesiacmi, keď sa stal mojim vlastným. Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

V prvom rade ma zaujal stále atraktívny dizajn a to aj v bežnej šedej metalíze. Či je stiahnutá strecha alebo vytiahnutá, ľudia sa za Peugeotom 307 CC stále otáčajú a aj blízkych priateľov zaujal. Rozmerná kapota s veľkými svetlometmi je okopírovaná podľa vzoru hatchbacku 307, no ostatné je úplne odlišné. Šikmejšie čelné sklo a malý oblúk (strecha), znížili auto o 9 centimetrov, čím vyzerá športovejšie a atraktívnejšie. Zakončuje to krásny zadok s diódovými svetlometmi, na danú dobu niečo nevídané. Decentný spojler na veku kufra s dlhým stredovým brzdovým svetlom je už len čerešnička na torte.

Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

Rozmerné bočné dvere s bezrámovou konštrukciou sú ohľaduplné voči strešnému tesneniu. Zvonku sa stačí silnejšie dotknúť rukou kľučky a okno sa o nejaký ten centimeter zosunie dole. V interiéri zasa stačí potiahnuť vnútornú kľučku a proces sa zopakuje. Aj vďaka tomu strecha stále tesnila a nezatekala z nej voda dovnútra. Predné sedačky majú pamäť pozície, čiže keď sa dozadu usadá osoba, vodič alebo spolujazdec nemusia opäť nastavovať svoje sedadlo. Nastupovanie je bezproblémové, nakoľko sa sedačky aj odsúvajú.

Vo väčšine prípadov nájdete Peugeot 307 CC v plnej výbave, veď to bola top verzia z radu 307. Avšak, nájsť model so zachovalými koženými sedačkami v kombinácii so základným motorom 1.6 16V, to už je rarita. Neskôr sa dozviete, že 80 kW tomuto kabrioletu bohato stačí. Okrem iného je vybavený automatickou klimatizáciou, vyhrievanými prednými sedačkami, slušnou audiosústavou s CD prehrávačom a samozrejme elektrickou skladacou strechou.

Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

Posed za volantom hodnotím ako veľkorysý. Nehovorím o športovom sedení, ale komfortnom. Sedačky sú pekne rozmerné so slušným bočným vedením. Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant spolu s rozsiahlym nastavením sedadla umožňujú uvelebiť osoby nižšieho alebo naopak aj vysokého vzrastu. Za volant sa poskladá bez námahy osoba do 190 cm (odskúšané).

Okrem výbavy je dôležitý tiež priestor na zadných sedačkách. Ako to už v kabrioletoch býva zvykom (a nemení sa to ani rokmi), dozadu posadíte akurát tak nižšie osoby pohodlne, prípadne musíte posunúť predné sedačky viac dopredu. Zato batožinový priestor ohromí. Pokiaľ je strecha natiahnutá, objem dosahuje hodnotu 350 litrov, po zložení strechy do kufra zmenší svoj objem na 208 litrov a veru aj prístup k veciam sa riadne sťaží. To je daň za holé nebo nad hlavou.

Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

Dvanásť rokov v interiéri tohto konkrétneho modelu vidno maximálne na volante, ktorý je na ramenách a vrchnej časti odratý od rúk. Čo sa týka sedadiel, palubnej dosky, tlačidiel a osvetlenia, všetko ostalo zachovalé a stále rovnako dobre funkčné. Do oka bijú športové budíky s bielym podkladom a optimistickým ciachovaním tachometru až na rýchlosť 250 km/h.

Pod kapotou sa nachádza základný benzínový štvorvalec 1.6 16V o výkone 80 kW. Áno, je slabučký a všetky športové ambície exteriéru svojim ťahom podkopáva. No verte mi, že na dennodenné používanie a úspornú jazdu s vetrom vo vlasoch, je to ideálna voľba. Má tiež niekoľko nesporných výhod v spoľahlivosti, ktorá je hodnotená vo všeobecnosti veľmi dobre oproti iným motorizáciám. A v prvej zákrute pochopíte, prečo sa do druhej budete vrhať pomalšie kvôli hmotnosti auta a komfortnému podvozku. Takže výkon nie je treba.

Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

Agregát v nízkych otáčkach skoro nepočuť, hluk prichádza približne od 3500 ot./min. Spolupracuje iba s päťstupňovým manuálom, čiže diaľničný limit znamená takmer 4000 ot./min. a hluk v kabíne sa razantne zvýši. Na druhej strane, aerodynamika spolu s tesnením strechy nevpúšťa veľa zvukov z okolia. Stiahnutú strechu odporúčam mať do rýchlosti zhruba 110 až 120 km/h s vytiahnutými bočnými oknami. Jej zloženie sa vykonáva iba za státia. Mechanizmu trvá približne 20 sekúnd, kým sa strecha zloží.

No a jazdné vlastnosti? Sú typicky francúzske. Teda riadenie nie príliš strmé, podvozok mäkký a stabilitu chráni včasný zásah stabilizačného systému. S modelom 307 CC si neužijete rýchlu jazdu, no tá pokojná bude zároveň aj komfortná. Vďaka týmto faktorom sa dá bez problémov skresať apetít agregátu na 7,4 litra benzínu v priemere na 100 kilometrov jazdy.

Peugeot 307 CC 1.6 16V 04´

Oplatí sa kúpiť? S kabrioletmi je to niekedy ako stávková kancelária, buď vyhráte jackpot alebo prehráte aj svoje gate. Treba si dávať pozor na opotrebovanie tesnenia strechy, tuhosť karosérie alebo aj výber motorizácie. Tento kúsok je veľmi zachovalý a momentálne aj na predaj. Keby ste mali teda záujem vlastniť celoročný kabriolet za prijateľnú sumu, stačí mi napísať na môj email

ivan.kutalek@webauto.sk :)

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1587
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 80 / 5750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 147 / 3900
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 191
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 12,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 10,2 / 6,2 / 7,6
Spotreba počas testu (l/100km): 7,4
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4349 / 1759 / 1423
Batožinový priestor - min./max. (l): 208 / 350
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1413 / 397

Ceny

Základná cena: 5500€
Cena verzie od:
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook