Menu
  • Kompaktný pohodlný prepravník
    Kompaktný pohodlný prepravník
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Týždeň pred Vianocami sme mali možnosť otestovať kórejčana Hyudai ix20, dvojča Kia Vengy. Počas jedného týždňa sa nám podarilo s ním nabehať 4500km. Ako obstálo?

Hyundai ix20 1.4 CRDi

Ix20 technicky vychádza z Vengy, s ktorou zdieľa rovnakú šírku, výšku a rázvor, no dĺžka je väčšia o 32mm v prospech ix20. Tvary karosérie boli navrhnuté na európsky spôsob. Vozidlo na rozdiel od niektorých MPV nezvolilo hranaté škatuľkovité tvary, ale oblé výrazové prostriedky nazývané "fluidic sculpture". Vďaka nim pôsobí kompaktnejšie. Hlavným výrazovým prostriedkom identickým nielen pre ix20 sa stala šesťuholníková predná maska chladiča. Po bokoch blatníkoch k nej stekajú reflektory kvapkového tvaru. Zadnej časti karosérie dominujú hlavne veľké svetlomety s bielym pásom prechádzajúce až do bokov a taktiež šesťuholníkové tvary na veku kufra.

Hyundai ix20 1.4 CRDi

Nemecký motoristický magazín AUTO BILD, ktorý každoročne publikuje komplexný report kvality označil za najkvalitnejšiu značku Hyundai. V redakcii sa nám náramne hodilo vyskúšať si to v praxi. S malým MPV sme sa vydali na dlhú cestu do dánskeho Aalborgu. Mesto leží na severe Dánska asi 30 kilometrov od mora. Mali sme možnosť vyskúšať si všetky režimy jazdy. Cez chladné Poľsko, kde teploty v noci klesli až na -20 stupňov pod nulu, v Nemecku nás sprevádzala snehová kalamita a v Dánsku kalamitu vystriedala poľadovica. Počas tejto strastiplnej cesty sa osvedčilo vyhrievanie predných sedadiel, ktoré aj pri úplnom premrznutom automobile boli schopné ohrievať chrbát už po dvoch minútach po aktivácii, avšak pokiaľ si posádka lebedila vpredu v teple, zadní pasažieri sa často sťažovali na zimu. Akútne nedostatočne prichádza teplo dozadu, určite i skrz absencie zadného stredného výduchu klimatizácie. Priestor pre pasažierov je vzadu veľkorysý, dokonca ponúka posuv sedadiel a sklon, čím sa zaručene nájde dobrá poloha na dlhé cestovanie.

IMPA DK_Hyundai_1

Po vyše 4500km sme zhodnotili posed na sedadlách za ozaj komfortný, nikto nemal bolesti, či stuhnuté svaly, akurát ja ako vodič som mal otlačený pravý lakeť od opierky. Dlhotrvajúce cestovanie spríjemnilo multimediálne rozhranie (USB, aux, MP3), naozaj praktické a jednoduché ovládanie má na volante, dokonca podsvietené. Nemožno sa sťažovať ani na odhlučnenie interiéru, prienik hluku do kabíny je doslova hluchý. Pri rýchlostiach cez 160km/h pocítite len miernu aerodynamiku, no posádka to vníma matne. Ak vezmeme do úvahy, že MPV segmentu B nemá spĺňať podmienky off-roadu, čiže po snehových koľajách treba jazdiť rozumne, ix20 obstála skvelo. Za celú cestu nebol náznak šmyku, vybočenia zo smeru, či jediné zaváhanie na ľade. Počas celej cesty nám chýbal akurát tempomat. V testovanom najvyššom stupni výbavy sa dá dokúpiť za 200€, v stupňoch "classic" a "comfort" nie je. Väčšmi nás zarazila fylozofia s riešením parkovacích senzorov. Tie sú síce v štandardnej výbave vo verzii "style", ale inak sú nedostupné. Z toho vyplýva, že buď budete pri parkovaní obozretnejší, alebo si jednoducho priplatíte o 1300€ viac za najvyššiu verziu.

Hyundai ix20 1.4 CRDi

Motor 1.4 CRDi sa nám zdal už pri krátkom oboznámení na tlačovej konferencii letargický, podobné dojmy nám ostali. Vyhovuje mu ustálené tempo jazdy, žiadne razantné zrýchľovanie sa ani nedá čakať vzhľadom na výkon 66kW. Jeho najväčšou prednosťou sa stala kultivovanosť, pradie ako baránok. Konzumné nároky sú ďalšou devízou, treba len zabehnúť motor nad 10 000km. U naftových motoroch je známe, že zo začiatku spotrebujú viac nafty ako udáva výrobca (4,5 l/100km). Pri preberaní mal najazdených približne 3600km, pri odovzdaní vyše 8200km, preto spotrebu 6,1 l/100km na dané podmienky hodnotíme pozitívne.

Pripravenú porciu kilometrov ix20 zhltla bez problémov. Nemuseli sme dolievať olej, riešiť nejakú elektronickú závadu, či volať odťahovú službu. Hyudai navyše poskytuje 5 ročnú záruku na všetky svoje vozidlá bez rozdielu stupňa výbavy, či modelu. Naozaj si spomínaný titul zaslúži!

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový/radové
Počet valcov/ventilov: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1396
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 66/4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 220/1750-2350
Prevodovka typ/počet stupňov: M/6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 167
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 14,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,0/4,2/4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4100/1765/1600
Batožinový priestor - min./max. (l): 440/1486
Objem nádrže (l): 48
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1325/475

Ceny

Základná cena: 11 799€
Cena verzie od: 14 099€
Cena testovanej verzie: 17 179€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook