Menu
  • Najvýhodnejší sedan
    Najvýhodnejší sedan
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nikto nevie cenovo pokoriť na Slovensku modely Dacia. Tieto rumunské vozidlá sa stali za posledných pár rokov spásou mnohých malých firiem i rodín s nižším príjmom.

Dacia Logan 0.9 TCe Celebration

Teraz, vďaka akciovej výbave Celebration môžete mať Daciu Logan Sedan za 9 790€ s takmer plnou výbavou. Najlacnejšia verzia s motorom 1.2 16V o výkone 54 kW ostáva za nezmenenú cenu 6 590€. Stupeň výbavy Celebration je vyhradený pre motorizácie 0.9 TCe a 1.5 dCi. Vychádza z tretieho stupňa Arctica, avšak v štandarde má navyše tempomat s obmedzovačom rýchlosti, el. ovládanie zadných okien, parkovacie senzory vzadu a dotykový multimediálny systém Media Nav.

[adsense]

Okrem toho môžeme zaregistrovať drobné vizuálne odčlenenie na exteriéri vozidla. Spätné zrkadlá dostali farbu Dark Metal a rovnako aj 15-palcové disky z ľahkých zliatin sú potreté touto farbou. Vnútri je zmien pomenej, asi tá najzaujímavejšia sa nachádza pod chodidlami nôh, Logan Sedan Celebration disponuje tkanými koberčekmi vpredu aj vzadu.

Nami testovaný model v týždennom teste potvrdil všetky schopnosti z minulých skúšaní. Priestorovo vychádza sedan v ústrety rôznym vzrastovým kategóriám osôb, avšak menej spokojný som bol s nastavovaním sedadla vo výškovom smere. Vždy je potrebné sedadlo odťažiť a až potom ide dohora. Volant sa zasa nastavuje iba vo výškovom smere a jeho kožou obtiahnutý veniec sa zvykne šmýkať z rúk. Vítaným doplnkom je stredová lakťová opierka za príplatok 100€.

Dacia Logan 0.9 TCe Celebration

Zadní pasažieri nemajú veľa dôvodov sťažovať sa na miesto. Možno jedine stredový tunel osobe sediacej v strede ukrojí z komfortu. Inak však na hlavy, ramená aj nohy ostáva dostatok priestoru pre tri osoby. Veko kufra dovolí naložiť rozmernejšie druhy batožiny, no vidno tu úsporu pri výrobe. Zvrchu nie je batožinový priestor čalúnený a tak sa pri vyberaní veľkých kufrov môžete poraniť o ostré hrany.

Trojvalcový preplňovaný benzín 0.9 TCe sme už tiež viackrát podrobili testu, dokonca i v samotnom sedane Loganu. Ide o absolútne postačujúci agregát, ktorý sa správa živo za každej situácie. Spriahnutý je s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Rozumejú si dobre, hoci krátke kulisové medzery medzi jednotkou a trojkou môžu spôsobiť, že vodič omylom z neutrálu zaradí tretí prevod miesto jednotky.

Dacia Logan 0.9 TCe Celebration

Loganu pripisujem plusy za jednoduchú koncepciu podvozka, ktorá však minimálne za novoty perfektne eliminuje nárazy z jám na cestách. Spotreba agregátu vykazovala hodnoty do sedem litrov počas prevádzky prevažne na diaľnici, na okresných cestách padol apetít tesne pod šesť litrov a to všetko s aktívnym využívaním výkonu ako samotného motora, tak i klimatizácie. V čase testov zaplavili Slovensko horúčavy stúpajúce k 40 stupňom. Manuálna klíma nemala problém v priebehu pár minút vychladiť interiér.

[adsense]

Dacia Logan dlhodobo na trhu zastáva funkciu najlacnejšieho vozidla v pomere vynikajúcej úžitkovej hodnoty. Má veľa múch, no vždy spoľahlivo odvezie kam treba a dokonca vo výbave Celebration s dávkou komfortu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 3 / 12
Zdvihový objem (cm3): 898
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 66 / 5250
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 135 / 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 175
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,4 / 4,3 / 5,0
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4347 / 1733 / 1517
Batožinový priestor - min./max. (l): 510 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1073 / 522

Ceny

Základná cena: 6 490€
Cena verzie od: 9 790€
Cena testovanej verzie: 10 069€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook