Menu
  • Na oko do terénu
    Na oko do terénu
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Skoro pred dvoma rokmi predstavil Citroën model C5 s menšími úpravami v technických aspektoch, myslel som si, že to bolo posledné stretnutie s touto generáciou. Ona však žije ďalej, sviečka dohasína verziou CrossTourer.

Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi

V predošlej recenzii C5 Tourer ste sa mohli dočítať, že je to posledný kombík na trhu s tak mäkkým a pohodlným podvozkom. Nevyslúžil si veľa pochvaly za ostatné vlastnosti, pretože ich nemá natoľko vyvinuté ako mladšia konkurencia. Ktovie, možno v budúcnosti budeme tohto kombíka oplakávať a želať si ho späť.

CrossToureru ostalo všetko, akurát karoséria decentne prijala na sebe plastové prvky, pribudli tiež v chróme osadené kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadok dostal iný nárazník. V statickom stave je CrossTourer vyššie nad vozovkou o 15 mm. Zamrzí fakt, že ide čisto o optické úpravy. Nečakajte ambície v teréne, pohon oboch náprav chýba vo výbave.

Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi AT

Po cestách sme sa preháňali týždeň v najvýkonnejšej motorizácii HDi 200 spriahnutou so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kým v slabšej variante testovanej začiatkom roka 2013 so 160 koňovým dvojlitrovým dieslom bola sila priemerná, tak najsilnejší 204 koňový agregát sa vyznačuje s podstatne živšími reakciami na plynový pedál.

Prevodovka tu už toľko neškrtí výkon a snaží sa motoru vyhovieť v ústrety správnou voľbou prevodových stupňov. Veľkú rolu tu hrá samozrejme vyšší krútiaci moment, no ten nastupuje aj po kick-down efekte postupne. Prešmykovanie predných kolies nehrozí, škrtí ich citlivo elektronika.

Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi AT

Tradičnou previerkou prešiel aj tento model, teda cestou z Bratislavy do Košíc. Päť osôb na palube. Preverila sa nielen spotreba, ktorá sa ustálila na hodnote 7,2 litra, ale aj výkon motora, či pohodlie na palube. Vodič sa cíti za volantom najviac rozmaznávane. Je obklopený mohutnou palubnou doskou, sedí v koženom kresle a chrbát mu jemne masíruje operadlo. Spolujazdec sa nemá prečo sťažovať na priestor nech by bol aj zavalitejšieho vzrastu, a vzadu tri sediace osoby sa nejako potlačia na dlhšej trase.

Terénnejšie ladený CrossTourer sa v bežných rýchlostiach vďaka hydropneumatickému pruženiu znižuje a tak v zásade drží na uzde spotrebu aj aerodynamický odpor. Zachováva si rovnaké jazdné vlastnosti ako klasický Tourer, čiže plachtí si po cestách s noblesou. Neisto sa cíti v rýdzo športovej jazde a menej citlivé riadenie tomu len dopomáha. Výhody oproti klasickému kombi nastúpia jedine v pomalších rýchlostiach, kedy istejšie zdoláva výjazdy na obrubníky a betónové spomaľovače, ak si pomocou príslušných tlačidiel zdvihnete podvozok vyššie.

Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi AT

Chodíte často na ryby? Vlastníte chatu niekde v horšie dostupnom mieste? Radi sa v zime bláznite na snehu, prípadne cítite sa istejšie na snehu s pohonom všetkých kolies? Potom bohužiaľ tieto očakávania C5 CrossTourer nenaplní. Jeho nastaviteľná svetlá výška nenahradí podporu zadnej nápravy, hoci musím uznať, že protipreklzový systém pracuje s predným pohonom ozaj bravúrne. Pokiaľ však príde na hlboké blatové koľaje, výjazdy do blatistých kopcov alebo vozovku pokrstí sneh, stále jazdíte s obyčajným kombi na predný pohon. VW Passat Alltrack a Škoda Octavia Scout sú vhodnejšími adeptmi na spomínané situácie.

Naopak, pokiaľ túžite mať C5 Tourer vzhľadovo extravagantnejší, potom príplatok 400€ nie je veľká položka. Dostávate k tomu vyššiu svetlú výšku, oplastovanie a kus riadne pohodlného auta.

* - ceny v tabuľke sú cenníkové, ale import dáva zľavu až do výšku 12 000€

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 2179
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 150 / 3500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 450 / 2000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 225
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,2 / 4,9 / 6,1
Spotreba počas testu (l/100km): 7,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4829 / 1860 / 1483
Batožinový priestor - min./max. (l): 505 / 1462
Objem nádrže (l): 71
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1820 / 547

Ceny

Základná cena: 39 290€
Cena verzie od: 41 690€
Cena testovanej verzie: 45 940€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook