Menu
  • Skutočne má tri roky?
    Skutočne má tri roky?
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Ubehli tri roky po predstavení tretej generácie modelu Citroën C4 Picasso a tak je čas zistiť do akej miery nám starne a či nezaostáva zásadne za konkurenčnými MPV-čkami. Preveril som ho poriadne na ceste k moru.

Citroën C4 Picasso BlueHDi 120

V červenej metalíze, dokonalo vyčistené a lesklé ma čakalo v pondelok popoludní pred showroomom Danubia Service v Bratislave. Medzi tými ostatnými všednými škodovkami vytŕčalo z radu. Exteriér je totiž mimoriadne silnou zbraňou tohto Francúza. Nemám šajnu, čo presne miešajú do kávy dizajnérom, ktorí majú na starosti nové modely Citroën, no ide im dlhé roky karta. Dokonca, i ja, milovník konzervatívnych tvarov a lá Seat Alhambra, snímam pomyselný klobúk dole a neohŕňam nos. Toto MPV je skutočne pekné, moderné s exkluzívnym nádychom.

Citroën C4 Picasso BlueHDi 120

Ak si myslíte, že vonkajškom nápady Citroënu C4 Picasso končia, tak ste ho asi za tie tri roky poriadne nevideli. Vnútro je rovnako dôkladne prepracované s dôrazom nielen na robustné tvary palubnej dosky, ale aj kvalitu a praktickosť. Schválne, narátate všetky schránky a odkladacie priestory, ktoré toto auto ponúka? Mne sa najviac páči schránka pred radiacou pákou. Je pekne veľká a objemná. Odložíte do nej pollitrové fľašky, doklady alebo napríklad občerstvenie zabelené na cestu k moru.

Posed za volantom sa mi páči, nakoľko rozsah nastavenia volantu aj sedadla dovoľuje urobiť si ideálne pohodlie na dlhú trasu pre akúkoľvek postavu. Keď cestujem na dlhšie cesty, veľmi rád si opieram ľavý lakeť pri okne. Materiál výplní dverí nie je najmäkší, avšak moja ruka ostala celá a iba mierne otlačená. Sedadlo vodiča aj spolujazdca majú svoju vlastnú lakťovú opierku nastaviteľnú výškovo.

Citroën C4 Picasso BlueHDi 120

Z užívateľského hľadiska som značnú časť cesty využíval multimediálny systém s dotykovou obrazovkou. Viem, že v minulosti padlo z mojej strany niekoľko výhrad na ňu aj v iných modeloch značky, no po skúsenostiach s ďalšími konkurenčnými systémami patrí tento v Citroëne k tomu lepšiemu. Logika menu, zadávanie povelov do navigácie, spárovanie smartfónu, či prehliadanie palubného počítača, to všetko logicky a časom aj intuitívne rýchlo vyhľadáte. Škoda, že rovnaký verdikt nemôžem vysloviť pri graficky lepšom, no používateľsky hroznom systéme od Jaguaru. To je ale iná pesnička.

Nezobral som si so sebou meter, nepozeral som ani na údaje v tabuľkách, a aj tak si myslím, že C4 Picasso v krátkej verzii patrí medzi najpriestrannejšie malé MPV-čka v triede. Interiér je jedna veľká bublina s piatimi sedadlami. Tie zadné sú tri rovnaké posuvné a aj sklopné. Dodávajú teda mimoriadne dobrý komfort cestovania pre všetky osoby. O Citroëne C4 Picasso môžem skutočne hovoriť ako o aute, pre päť ľudí. A ešte im stále zostáva dosť miesta pre batožinu. Väčšia, sedemmiestna verzia je potom vo veľa prípadoch až prebytočne veľká.

Citroën C4 Picasso BlueHDi 120

Naftový štvorvalec o objeme 1,6 litra s výkonom 88 kW posiela svoju silu na prednú nápravu. Po dizajne je motor druhou najväčšou zbraňou na zákazníkov. Má hneď niekoľko plusov. Prvý, minimálna hlučnosť a vibrácie. Verte mi, strávil som s ním 1800 kilometrov a jazdil v rôznych podmienkach. Druhý, spotreba. K moru som sa chcel dostať za čo najlepšiu sumu a preto som zvolil taktiku ležérnej jazdy diaľnicou. Tempomat nastavený do 120 km/h, celková priemerná rýchlosť 98 km/h. Pri takejto záťaži si vypýtal iba 4,5 litra nafty na 100 km. A to je výborná hodnota.

Tretí plus tkvie vo výkone. Do dvetisíc otáčok agregát neprebudíte ani modlitbou, avšak potom následných 1500 ot./min. (teda do 3500) štvorvalec pekne potiahne a to aj na piatom prevodovom stupni. Vo vyšších rýchlostiach sa nemusíte báť nadmerného hluku. Aerodynamika karosérie spolu s odhlučnením motoru zaručujú ticho v kabíne. Keď tak rozmýšľam, nepostrehol som jediné mínus motora. Pracanta ocení každý vodič hľadajúci úsporné MPV s dostupnou cenou.

Citroën C4 Picasso BlueHDi 120

Športové ambície podvozka sú asi tak veľké, ako šance dostať Bašternáka spolu s celou smeráckou bandou za mreže. Rozdiel je však v tom, že Citroënu C4 Picasso svedčí podvozok, ktorý sa rád podvoľuje jamám a zákrutám. Máte pocit akoby plávajúceho člna na vode. A to už Citroën z generácie na generáciu svoje modely pritvrdzuje. C4 Picasso teda neopriete poriadne do zákruty, no zato si užijete pohodlnú jazdu. Veď je to rodinné auto a tak mäkšie naladenie iba vítam. S tlmením nerovností je to tiež v pohode, hoci taká Meriva je ešte lepšia.

Čo dodať na záver? Picasso nestarne, ani tie tri roky by ste mu neuhádli bez nahliadnutia do „rodného listu“. Interiér ponúkne vzdušné prostredie pre päť (!) cestujúcich. Príplatková výbava zahŕňa, okrem iného, masážne sedačky, panoramatické okno alebo parkovacieho robota. Motor a podvozok si spolu s manuálnou prevodovkou sedia ako riť na šerbeľ. Ani neuvažujte o inej motorizácii, pokiaľ máte v pláne jazdiť dlhé trasy. Ja by som ho do rodiny bral.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 88 / 3500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 300 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 189
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,4 / 3,5 / 3,8
Spotreba počas testu (l/100km): 4,5
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4428 / 1826 / 1610
Batožinový priestor - min./max. (l): 537 – 630 / 1709
Objem nádrže (l): 57
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg):

Ceny

Základná cena: 18 990€
Cena verzie od: 19 790€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook